Lea, 13 år
08. juni 2022
Hvad gør jeg forkert og hvorfor bliver jeg ikke inviteret?
Hej.
Jeg har det meget godt i min klasse, og jeg har massere af venner. Men her på det sidste er en fire af min meget gode veninder sammen med nogen drenge fra klassen efter skole, hvor de deler massere af billeder og videoer. De snakker nogen gang om det i skolen, men inviterer mig ikke, og jeg prøver at spørger dem om hvad de skal efter skole, men de snakker uden om.
Jeg forstår virkelig ikke hvad jeg gør forkert og hvorfor jeg ikke skal inviteres.
Kh Lea

GirlTalks svar
Hej Lea,
Hvor er det dejligt, at du har skrevet ind til os <3
Jeg tror virkelig der er rigtig mange, som har prøvet at stå i den situation, du står i lige nu. Det er, som du så fint sætter ord på, virkelig hårdt at føle, at man bliver holdt udenfor. Du fortæller dog også at du har det godt, og at du har mange venner. Det er jeg rigtig glad for at høre!
Det kan være rigtig svært ikke at tage de negative tanker ind, og fokusere på de venner som ikke inviterer dig med. Det kan jeg virkelig godt forstå tager energi og gør dig ked af det. I sådan nogle situationer er min erfaring dog, at det bedste du kan gøre er at fokusere din energi på de venner, der får dig til at få det godt, og som gerne vil bruge tid sammen med dig
Du skriver at du ikke ved, hvad du gør forkert eller hvorfor du ikke bliver inviteret. Det forstår jeg godt, at du er nysgerrig på, men jeg kan godt være i tvivl, om det overhovedet kan svare på det spørgsmål. Derfor får jeg lyst til at spørge dig, om du har snakket med dem om det? Det kan jo være, at de ikke er opmærksomme på, at de holder dig udenfor? Hvis du allerede har snakket med dem om det, eller de ikke ændrer opførsel efter du fortæller dem, hvordan de har det. Så vil mit råd være at fokusere din energi på alle dem, der også giver dig god energi.
Håber det har hjulpet lidt og husk at du altid er velkommen til at skrive ind til vores rådgivning <3
Knus Hannah