Maya, 15 år
30. maj 2022
Hvad skal man gøre hvis man ikke har det så godt for tiden?
Hvad skal man gøre hvis man ikke har det så godt for tiden og ikke trives særlig godt med sin klasse og ikke kan lide at spise foran folk og pga det vil man bare lukke sig inde? For sådan har jeg haft det i rigtig lang tid og syntes ikke rigtig det bliver bedre

GirlTalks svar
Kære Maya
Tusind tak for dit brev <3  Det er rigtig godt, at du deler dine tanker. Jeg er ked af at høre, at du har det dårligt og har haft det sådan længe. Det kan være rigtig hårdt i længden, så det er simpelthen så godt, at du skriver herind.
Det kan være svært at vide, hvad man skal gøre, når man føler, at man ikke trives og heller ikke gør det i sin klasse. Du skal bare vide, at du ikke er alene med de tanker, og det er helt normalt at føle sådan i perioder. Men det kan være rigtig svært at have det sådan, og især når du ikke føler, at det bliver bedre!
Det kan være, at du har nogle ting, som du godt kan lide at lave, som du kan prøve at gøre noget mere?
Du skriver også, at du ikke kan lide at spise foran andre. Jeg tænker, at det måske hænger sammen med, at du ikke trives i din klasse, men det kan der selvfølgelig også være andre grunde til det. Det kan være, du allerede har prøvet at snakke med nogle om det, men hvis ikke, vil jeg anbefale dig at snakke med nogen, som du har tillid til. Bare det at dele sine tanker med andre, kan hjælpe lidt. Det kan enten være familie eller nogle venner, som du har lyst til at dele dine tanker med. Det kan være hårdt at gå med sådan nogle tanker alene. Jeg ved, at det kan være svært at fortælle andre om, men måske vil det hjælpe <3 Du fortjener i hvert fald ikke at gå rundt og have det, som du har det.
Hvis du har brug for at snakke mere om det, er du meget velkommen til at skrive til os på chatten eller SMS <3
De bedste hilsner
Anna