Rikke , 15 år
01. januar 0001
Hvad skal man gøre for ikke at bløde igennem om natten?
Hvad skal man gøre for ikke at bløde igennem om natten under menstruation? Jeg bruger allerede natbind men de er ikke gode nok og vågner med meget blod i sengen

GirlTalks svar
Kære søde Rikke
Tusind tak for dit brev – det er så sejt, at du har mod på at dele dine tanker og oplevelser <3
Til at begynde med vil jeg minde dig om, at alle vores kroppe er forskellige, og ligeledes er vores menstruation, hvilket jeg tænker er ret cool. Vores menstruation minder os om, at vores kroppe virker lige som de skal <3 og nogle bløder altså mindre og andre mere – hvilket er helt normalt.
Men dermed ikke sagt, at jeg ikke kender til at bløde igennem om natten. - det er bare så frustrerende at skifte sengebetræk midt om natten, og det kan være svært at vide, hvad man lige skal gøre ved det! Jeg har skrevet med flere piger, som har det på samme måde.
Jeg tænker at natbind, som du allerede i forvejen bruger, er den type hygiejnebind, som beskytter mest om natten. Men et godt råd er at lægge et gammelt håndklæde ovenpå dit lan. Det kan virkelig være en god hjælp <3 Jeg er sikker på, at din forældre har et gammelt håndklæde, som du gerne må bruge. Ellers har du hørt om menstruationskoppen? Det kunne måske også være en mulighed? <3 Jeg ved i hvert fald, at de bliver lavet i flere størrelser.
Du er er altid velkommen til at skrive ind til vores rådgivning, hvis du har brug for flere råd eller en snak <3
Mange knus fra
Anne