Sofia, 22 år
23. maj 2022
Når det kommer til sex så har vi, eller jeg, et lille "problem"
Hej,
Jeg har været sammen med min kæreste i 4 måneder nu, og vi har det mega godt, selvfølgelig er det stadig meget nyt og sådan. Men når det kommer til sex så har vi, eller jeg, et lille "problem".
Vi har god sex, og begge synes det er godt, men jeg bliver aldrig færdig, og dermed ikke opnår orgasme, han bliver færdig hver gang og selvom jeg ikke bliver færdig er det jo stadig meget godt.
Men kan mærke at det irritere os begge, at det ikke lykkes for mig - hvis man kan sige det sådan.
Det er min første kæreste og den første jeg har haft sex med.

GirlTalks svar
Hej Sofia,
Mange tak for at åbne op og fortælle om dit forhold og jeres sexliv.
Først og fremmest; hvor er det dejligt, at du har en sød kæreste, som du har det godt med! <3
I forhold til jeres problemstilling vedrørende sex, vil jeg gerne starte med at fortælle, at det er helt normalt, at man kan have sværere ved at opnå orgasme som kvinde end som mand. - Faktisk er der rigtig mange undersøgelser der viser, at de fleste kvinder har svært ved at (eller slet ikke kan) få en orgasme ved penetrationssex alene. For de fleste personer med en klitoris, skal der simpelthen indblandes stimulation af det område også for at opnå orgasme.
Jeg kan sagtens forstå at det kan frustrere jer begge, at I ikke kommer sammen. Man kan dog afprøve en masse sjove og dejlige ting, som kan løse det, så måske skal I bare udforske det? Der er heldigvis mange muligheder, når det gælder sex !
Derudover tror jeg, at det vil være rart for dig og din kæreste at tale om sex sammen. Det kan godt føles lidt svært, men sex bliver ofte bedre, når man har fået snakket om hvad man godt kan lide og ikke kan lide. Prøv at finde ud af, hvad DU godt kan lide sammen med ham og fortæl, hvad der føles godt. Så er jeg sikker på, at det nok skal lykkes for jer begge at få gode orgasmer. <3
Hvis du vil vide mere om sex og kroppen generelt, så kan du finde en masse her på GirlTalks hjemmeside
Jeg håber at det bliver super godt fremover, og at I får det sjovt med at undersøge, hvad der virker for jer. Husk at du altid er velkommen til at skrive ind til vores rådgivning <3
Varme hilsner fra Sofie <3