Viki , 15 år
25. maj 2022
Jeg er 15 år og har stadig ikke fået menstruation! Hjælp!
Hej, min problem er at jeg har ikke menstruation endnu og jeg læst at man får menstruation fra 11 til 14 år. Jeg er bange. Sker der noget ved mig? HJÆLP 🙏🙏

GirlTalks svar
Kære Viki,
Tak for dit brev og for at dele dine tanker <3
Jeg kan nærmest fornemme din frustration gennem skærmen, og den kan jeg sagtens forstå. For det første vil jeg lige sige, at du er helt normal. Mange piger kan opleve at få deres menstruation mellem 11-14 år men ifølge sundhed.dk, er det faktisk mellem 9-18 år, så bare træk vejret ! <3
Vores kroppe er alle forskellige og det betyder at vores menstruation også starter på forskellige tidspunkter, så at du ikke har fået din endnu er helt normalt og der er bestemt ikke noget galt med dig.
Jeg tænker på, om du har delt disse tanker omkring det med en veninde eller en voksen du stoler på? Måske kunne det være rart at tale med nogen om det i din omgangskreds ? Derudover skal du vide at der findes en masse steder, som man kan søge viden fra omkring menstruation. På GirlTalks hjemmeside findes der både podcast og artikler om menstruation - så du kan forberede dig på det <3
Jeg håber at mit svar har kunne give dig ro og hvis du får brug for det, er du altid velkommen til at skrive ind til vores rådgivning
Mange store kram herfra <3