Sanne, 13 år
09. marts 2022
Hvordan onanerer man?
Hej girl talk, jeg er en pige på 13. Og jeg har fået min mens for lidt over et år siden. Jeg gad virkelig godt og onanere, og føler mig klar og lysten er der virkelig også. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal gøre det, har prøvet at røre ved feks. Bryster, mave og lår m.m. Men jeg syntes ikke det gøre mig, sådan liderlig agtig. Det føles bare ikke seksuelt for mig, så jeg tænkte jeg kunne prøve og give mig selv finger. Men jeg ved ikke hvilket hul det er. Hjælp mig, på forhånd tak. ( elsker virkelig det i gør, mega godt arbejde! )

GirlTalks svar
Hej Sanne
Så dejligt og modigt at du skriver ind, og det er et rigtig godt og relevant spørgsmål.  Der er helt sikkert også mange andre piger som er nysgerrige på at lære mere omkring onani og hvordan man starter ud, hvis man synes det er interessant at udforske.
Onani er godt og sundt, og det er en virkelig god måde at lære sig selv at kende på, så man ved hvad man godt kan lide og hvad der føles ekstra godt.
Der er ikke nogen hverken rigtig eller forkert måde at onanere på, så det handler bare om at prøve sig frem og mærke efter hvad der er dejligt for lige netop dig.
Det er en god start, at sikre dig at du kan slappe helt af imens du prøver dig frem, for at du kan være 100% i sine sanser og i sin krop. Så sørg for at du er alene hjemme, at døren er låst eller at du i hvert fald er uforstyrret. Og en god ting er også at sikre dig at der ikke er for koldt i rummet og at du er helt afslappet.
Læg dig godt til rette og så kan du prøve at røre dig selv forskellige steder på kroppen. Det kan være over det hele, men der er nogle steder som er mere følsomme end andre f.eks. bryster, brystvorter, inderlår, mave og baller. Som du jo også selv har prøvet.
Og så er der selvfølgelig hele området mellem benene som er et rigtigt spændende sted at udforske, og som har mange nerveender og derfor kan give rigtig meget nydelse ved berøring.
Prøv at lig dig med et spejl, så du rigtig kan se hvordan du ser ud dernede, imens du rører og mærker i din krop hvordan det føles.
Det kan både være dejligt at røre sig selv uden på kønslæberne, men også på hele det område som blottes når man skiller kønslæberne ad. F.eks. er der øverst en lille ‘tap’ som hedder klitoris, og som er den som rigtig mange piger kan få orgasme ved at røre ved. Du kan røre både blidt og hårdt og mærke efter hvad der føles godt for dig, og så fortsætte med det.
Hvis du bevæger fingrene nedad, kommer du ned til skedeindgangen, som er her man kan give sig selv finger, ved at bevæge en finger ind og ud i det tempo som føles rart..
Man kan også samtidig tænke på nogle situationer eller personer som man bliver ophidset af, mens man rører ved sig selv for på den måde at øge lysten og følelsen.
Det der bare er vigtigt er at prøve sig frem, både hvor på kroppen man synes det er rart, men også varierer hvor blødt eller hårdt man rører sig selv. Der er ikke noget som er hverken rigtig eller forkert, men forhåbentlig har du mod på at kaste dig ud i eksperimentere efter at have læst dette.
Så bare kast dig ud i det Sanne, og mega sejt at du skriver ind.
De kærligste hilsner fra Louise