Mini, 12 år
08. december 2022
Jeg har haft mange problemer med min skole og selvskade
jeg har haft mange problemer med min skole og selvskade og der for er jeg begyndt at spise mine problemer væk men jeg bliver sur på mig selv bagefter og der for ta jeg selvskade

GirlTalks svar
Hej Mini!
Tusind tak fordi du skriver ind til pigetanker. Det er mega sejt, at du deler dine tanker og følelser, og også vigtigt, at du deler sådanne tanker <3.
Det lyder som om du har problemer i skolen, og at selvskaden og dit forhold til mad måske er en naturlig reaktion på dine følelser omkring problemerne i skolen. Når vi oplever svære ting i livet, kan man reagere på mange måder, og det virker som om at du er havnet i en svær cirkel, som ikke er nem at komme ud af. Men heldigvis kan man bryde cirklen - og allerede fordi du har skrevet ind til GirlTalk, har du taget et stort og sejt skridt i den retning !
For det første vil jeg skrive, at der er mange andre piger, som sidder med de samme tanker som dig, så du er bestemt ikke alene om, at have det som du har det <3. For det andet vil jeg skrive, at det som nævnt er mega godt, at du deler det herinde, og måske du kunne have mod på at dele dine tanker med en veninde, en forælder eller anden person du føler dig tryg ved? Når vi deler vores svære følelser med andre skaber det en masse gode ting! Man kan føle sig lettet bagefter, føle at man ikke længere står alene i det hele og måske få hjælp til hvordan man kan få det bedre. Det er så vigtigt, at turde række ud til nogen man stoler på, for man kan og skal ikke klare alle svære ting alene <3
Husk på at du også er meget velkommen til at skrive ind til os på chatrådgivning eller SMS -Der er jeg eller en af mine seje og søde kollegaer klar til at skrive med dig, og hos os er der ikke noget som er for stort eller småt at skrive om!
Mange kram fra
Heidi