Liv, 14 år
28. september 2022
Jeg har nogle problemer med nogle drenge fra min klasse
Hej girltalk
Jeg går i 8.klasse og jeg har nogle problemer med nogle drenge fra min klasse. De piller altid ved mine ting i skolen og lader mig aldrig være.
Når jeg prøver at stoppe dem eller bliver ked af det. Griner de af mig eller siger nogle dumme ting. Det får mig til at føle, at de er ligeglade med mig og folks følelser, det er de nok ogs. Men det er sku møg trættende. Det påvirker mig meget, både psykisk og fysisk.
Kh Mig.

GirlTalks svar
Kære Liv
Tusind tak for at skrive ind til os med dine tanker og følelser. Jeg kan godt forstå, at det er en trættende situation, og at du bliver rigtig ked af ikke at blive lyttet til. Det lyder til at drengene fra din klasse ikke behandler dig ordentligt, også selvom du siger de skal stoppe.
Jeg synes du skal vide, at du er mega sej - både fordi du skriver ind, men også fordi du siger stop. Det er godt du mærker efter hvornår du føler, at du ikke bliver ordentligt behandlet. Du er værdifuld, og du fortjener ikke at nogle siger dumme ting omkring dig!
Du skriver at det påvirker dig både psykisk og fysisk, og så tænker jeg på om det er noget du går alene med? Har du prøvet at snakke med en af dine lærere omkring det? Jeg er sikker på, at de gerne vil hjælpe dig. Hvis ikke du har lyst til at snakke med en lærer, så kunne du også overveje at snakke med dine forældre. De vil dig det bedste, og skal nok hjælpe dig med at finde en løsning, så problemerne med drengene stopper. Uanset hvad, så tænker jeg at det vil være rart for dig at dele dine frustrationer og følelser omkring det med nogen.
Husk på at det altid er okay at sætte grænser og forvente at folk respekterer dem, så når du oplever at drengene ikke gør det, så handler det om noget i dem og ikke om dig - dette gør det selvfølgelig ikke mere okay, men det kan være godt at huske på, da vi ofte vender ting indad og tror der må være noget med os. Så stå ved dine grænser ! <3
Jeg håber at du vil skrive ind til vores rådgivning, hvis du har brug for at tale med nogen igen. Vi er her altid og har åbent hver aften <3
Mange GirlTalk kram herfra !