mila, 13 år
01. januar 0001
Jeg føler mig udenfor
hej jeg vil bare gerne sig at jeg har det ikke godt med mig self fx alle pigerne fran min klasse er tynde og smukke og jeg er bare 68 kg og de andre er også høje som 167 til 175 og jeg er bare 163 og jeg føler mig også meget udenfor fordi at jeg er til både piger og drenge og det bliver jeg mobbet med plus jeg kan også godt lide at farve mit hår og det syntes de andre piger er mærkeligt og det er kun pigerne i klassen der mobber drengene ignorere mig bareog det er jeg okay med men det er kun pigerne og jeg har ikke nogen venner i klassen jeg har kun 2 fra b klassen men jeg ser dem ikke rigtigt men tak fordi at jeg lige måtte skrive:)

GirlTalks svar
Kære Mila
Tusinde tak for at skrive ind og fortælle ærligt om dine tanker og følelser <3
Det lyder som om, at der er rigtig mange ting, som fylder for dig. Det er ikke rart at føle sig udenfor, og selvom du kan føle dig anderledes end de andre, så husk på, at du altid er god nok, præcis som du er. I teenageårene udvikler folks kroppe sig meget forskelligt, og selvom du lige nu føler, at din krop er anderledes end de andres, så er din krops udvikling lige så rigtig, som de andres. Jeg kender godt følelsen af at sammenligne sig med andre og føle de er smukkere eller klogere end en selv, men selvom det kan føles sådan, er følelserne kun noget som er indeni og ikke sandheden.
Du skriver, at du bliver mobbet med, at du både er til drenge og piger og godt kan lide at farve hår. Til det vil jeg sige, at det er virkelig stærkt og modigt, at du er helt dig selv og gør de ting, som du godt kan lide, ligegyldigt hvad andre siger om det. Når andre mobber en, kan det nogle gange være fordi de selv er usikre, men det gør det aldrig okay. Jeg er virkelig ked af, at du skal opleve at blive mobbet, for det er slet ikke i orden!
Jeg håber, at du kan snakke med nogle om det, som du er tryg ved, så du ikke skal gå alene med de svære følelser. Hvis du har mod på det, kan du måske prøve at snakke med din lærer om det, så du kan få det trygt og rart med de andre i klassen. Du skal i hvert fald vide, at du ikke er alene, selvom det kan føles sådan. Du fortjener at have det godt og du er lige præcis, som du skal være - ligegyldig hvad andre siger om det.
Bliv ved med at være dig selv! <3
Hvis du har lyst til at tale mere om det, så kan du altid skrive ind til os i rådgivningen.
Varmeste hilsner,
Nanna