ADA, 14 år
28. april 2023
Det er svært at gå i den klasse jeg går i
Det er svært at gå i den klasse jeg går i. 😕
Pigerne i min klasse er meget opdelt i grupper og jeg ved ikke hvor jeg høre til fordi de næsten aldrig taler om andet end drenge og tøj og det forstår jeg ikke en pind af.😢🖤

GirlTalks svar
Kære Ada,
Tak for dit brev. Det er sejt af dig at sende det ind, og jeg er sikker på, at mange kan relatere til din situation. Jeg vil gøre mit bedste for at svare på dit brev <3
Jeg kan godt forstå at det er svært at gå i din klasse, når pigerne er opdelt i grupper og du derfor ikke helt ved hvor du hører til, fordi de interesserer sig for nogle andre ting end dig. Det er rigtig ubehageligt ikke at vide hvor man hører til, og måske kommer man til at føle sig lidt ensom og alene, fordi man ikke føler sig tilpas eller velkommen i nogle af grupperne.
Du skal vide at der ikke er noget galt i, at du ikke går op i tøj eller drenge, og at du ikke helt føler at du forstår det. Du må interesse dig for lige præcis det DU synes er fedt, og der er ingen interesser der er sejere eller bedre end andre.
Jeg tænker, at du skal vurdere om du har lyst til at indgå i en af grupperne i klassen, selvom I ikke interesserer jer for de samme ting. Man kan sagtens være gode venner, selvom man går op i forskellige ting. Hvis du ikke har lyst til det, så er der altid en mulighed for at finde nogle mennesker, som man godt kunne tænke sig at være sammen med - fx i en af parallelklasserne, eller til en fritidsaktivitet.
Måske du kan tænke over, hvad der vil give mest mening for dig? Om det føles bedst at prøve at indgå i en af grupperne, eller at finde nogle helt andre at hænge ud med, som matcher dine interesser bedre?
Jeg håber at du kan bruge mit svar, og husk, at du altid er meget velkommen til at skrive ind til os - så vil vi gøre vores bedste for at hjælpe dig med hvad end du har brug for <3
Alt det bedste,
Mathilde