Alma, 11 år
02. maj 2023
Mine forældre forstår mig ikke
Kære girl talk .Jeg har det ikke altid godt med mig selv. Der er mange tanker der fylder år og som en kop og venner og familie det er svært at forklare for forældre fordi de ikke forstår en du prøver at forklare det Godt nok men det forstår du aldrig kan i hjælpe mig❤️

GirlTalks svar
Kære Alma,
Tusinde tak for dit brev. Det lyder som om, at du har mange tanker om mange ting, og det er helt normalt i din alder. Der sker så mange ting med både krop, veninder og familie og alt muligt andet <3
Du er ikke alene om at gå med alle de tanker. Jeg har talt med mange piger i vores rådgivning, som oplever det på samme måde som dig. Så jeg ved, at det er noget som fylder hos mange.
Det lyder svært, at du ikke føler, at du har det godt i dig selv. Og det lyder samtidig også svært, at du ikke føler, at dine forældre forstår dig. Det er længe siden, at de har været unge, så selvom de forsøger, så kan det bare være svært at vide, hvordan det er nu. Jeg vil dog rose dig for at snakke med dine forældre om det. Det er virkelig sejt og mega vigtigt, at man får snakket om det, man synes er svært.
Jeg får lyst til at spørge dig, om du har delt dine svære tanker med nogen udover dine forældre? Det lyder som noget, du kunne have brug for. Når vi går med alting selv, så har tankerne det med at vokse sig store og så kan det svært at stå med det hele selv <3
Jeg håber at du kunne have lyst til at dele dine tanker med nogen, som du stoler på. Det kan være du har en sød veninde eller en anden som kunne være rar at tale med? Du er også altid velkommen til at dele det med os i rådgivningen, ved at skrive ind til vores sms og chatrådgivning. Så vil vi stå klar til at lytte <3
Håber du kan bruge mit svar.
Og så vil jeg lige slutte af med at sige, at du altid skal huske, at du er god nok lige præcis, som du er <3
Kæmpe kram fra Camilla <3