Anonymt, 11 år
28. april 2023
Hvilke tegn er der på menstruation og hvordan ved man om man er forelsket?
Hvilke tegn er der på menstruation og hvordan ved man om man er forelsket.

GirlTalks svar
Kære du,
Tusinde tak for at skrive ind med dine spørgsmål. Vi har inde på vores hjemmeside skrevet en masse gode ting om menstruation, så det kan du læse mere om her.
Men for også at svare lidt på dit spørgsmål her, så kan der være mange tegn på menstruation. Hvis det er ens første menstruation, kan man opleve at have udflåd i tiden op til. Ens bryster kan også blive ømme og man kan føle sig oppustet i maven. Derudover oplever mange piger også humørsvingninger, lyst til slik og andre søde sager, bumser og kramper i underlivet.
Der er altså flere tegn på at ens menstruation nærmer sig, ikke alle piger oplever de samme tegn som dem jeg har beskrevet, men de fleste gør. Mit bedste råd til dig, når du mærker tegnene kommer er, at tage det helt roligt - især hvis det er første gang man har menstruation. Vær lidt ekstra sød ved dig selv i dagene op til og efter, det kan være rart at forkæle sig selv med sine ynglings snacks, lange bade eller se sine favorit serier. Så brug menstruationen som en reminder om, at være lidt god ved dig selv <3
Menstruation kan være lidt irriterende til tider, fordi man kan opleve smerter og være bange for at bløde igennem osv. Men man skal huske på, at menstruation også er et udtryk for at din krop fungerer som den skal. De fleste af os skal også leve med den i mange år, så det er nemmest at forene sig med den og se det som en del af livet som pige.
Dit andet spørgsmål lyder, hvordan ved man, at man er forelsket. Det kan være meget svært at svare på, da det kan være helt vildt forskelligt fra person til person.
Når jeg bliver forelsket, så bliver jeg helt varm indeni af at tænke på den person. Jeg får lyst til at være sammen med personen hele tiden, og skrive med dem hele tiden for at høre, hvordan de har det, og hvad de går og laver. Jeg får også lyst til at gøre ting for dem, som jeg ved, de bliver glade for. Det er nemlig en rigtig rar følelse at kunne gøre dem glade, som man virkelig holder af. Men forelskelse kan se ud på mange måder.
Jeg håber, at det kunne hjælpe dig bare en smule. Hvis du har brug for at høre mere, kan du altid skrive ind til os i vores chat, og så sidder der en sød pige klare til at svare på flere spørgsmål eller lytte til lige det, du har på hjertet.
Kæmpe kram fra Camilla <3