Asta, 12 år
02. maj 2023
Jeg ved ikke hvordan jeg kan komme i kontakt med ham
hej! nu prøver jeg altså lige og skrive!
jeg har i tiden haft mange crush, hvor de er blevet taget , fordi jeg var for langsom. men nu har jeg fået et nyt et, lad os kalde ham for jakob. men i hvertfald ham her jakob, er meget fjollede, og jeg ved ikke hvordan jeg kan komme i kontakt med ham, fordi han kunne godt finde på at sige noget til drengene. kan jeg opsøe ham, eller vise jeg er interesseret?
Hilsen den meget forvirret pige

GirlTalks svar
Kære Asta,
Tak for dit brev. Det er altid dejligt med forelskelser! Skønt at du er blevet lidt forelsket i ham der "Jakob".
Du skriver, at han er fjollet. Så jeg tænker, at det betyder han er svær at tale med normalt? Jeg er ikke helt sikker på, hvad det skal betyde. Men her er hvad jeg tænker, du kunne gøre. Du kunne måske spørge ham, hvad for noget musik han kan lide? Hvilke film han ser? Og hvis han nævner noget, du også kan lide, så dyk ned i det. Og sig at han har god smag!
I forlængelse af det: Komplimenter. Giv ham en lille kompliment omkring hans tøjstil, sport, et skolefag han er god til, god til at lave mad. Sådan nogle ting! Hvis det virker for svært at sige det ansigt til ansigt kunne du måske skrive det til ham?
I forhold til hans venner, så kan det godt være at han siger noget til dem. Men det kan jo være fordi han synes det er dejligt at du giver ham opmærksomhed? Ligesom vi selv kan finde på at sige noget til vores venner, om folk vi synes er søde, ligeså kan drengene også finde på det. Men det behøver ikke at være en dårlig ting <3
Håber du kan bruge mit svar. Hvis du har lyst til at skrive mere om det, så har vores rådgivning, åbent hver aften og den er hel gratis <3
Kh Johanne <3