Frida, 12 år
09. maj 2023
Jeg er bange for at han vil gøre de samme ting mod mig
Hej!
Jeg har gået i en klasse som har gjort mig meget urolig. Jeg var inde i et forhold Jeg var mindre en jeg er nu og jeg er 11 snart 12 og han tvang mig til noget jeg ikke viste hvad var altså seksuelle ting. Jeg kunne ikke finde ud af at sige stop Og nu er jeg sammen med en anden og han er rigtig sød. Men der er stadig noget inde i mig som siger at han ville gøre de samme ting.
Hjælp

GirlTalks svar
Kære Frida,
Først og fremmest tak for dit brev! Det lyder som en virkelig svær oplevelse du har været igennem - det er sejt af dig at dele dine oplevelser og følelser her. Jeg vil gøre mit bedste for at besvare det <3
Det er først og fremmest vigtigt for mig at fortælle dig at det er helt normalt ikke at kunne sige stop, selvom nogen gør noget ved en man ikke synes er rart, eller ved er forkert. Jeg har talt med flere piger, som har oplevet det samme som dig, og følt at de intet kunne gøre. Måske du allerede ved det, ellers ved du det i hvert fald nu. Du har ikke gjort noget forkert! Derudover synes jeg også det er vigtigt at fortælle dig at det er helt normalt når man har oplevet det som du har, at være bange for at det sker igen. Den usikkerhed kan nok godt være der i noget tid, fordi du først lige skal blive helt tryg og føle dig sikker på at det ikke sker igen.
Jeg er glad for at høre at han er rigtig sød, det betyder meget når man skal blive tryg i et forhold! Jeg tænker på om I mon har snakket om hvordan jeres forhold skal være, hvad I har lyst til i forholdet og hvad I ikke har lyst til? Jeg forestiller mig at det kunne være godt for dig tidligt at få sat nogle grænser og lave nogle aftaler med ham. Det tænker jeg kunne være med til at skabe lidt tryghed hos dig. Måske kunne det også være rart for dig, at dele den ubehagelige oplevelse du har været igennem, så han på den måde kan forstå, hvorfor du har det sådan? Det er selvfølgelig helt op til dig, og du skal kun dele det, som du føler dig tryg ved! <3
Jeg håber mit svar hjælper dig på vej! Hvis du har lyst er du også altid velkommen i vores chatrådgivning, hvor vi sidder klar til at lytte og hjælpe så godt vi kan <3
Mvh. Katrine