Isabella, 12 år
18. april 2023
Hvornår får jeg min menstruation?
OMG HAR STORT VRUG FOR HJÆLP
jeg er pis fucking itvil om at jeg er for tynd og om at det kan gøre noget at min menstruation kommer senere end andres
Og jeg aner ikke en skid om hvordan fuck jeg skal sige jeg skal har en barber dims til min mor pls kom med nogen ideer pls
Vh MEGET STESED PIGE

GirlTalks svar
Kære du,
Jeg vil starte med at skrive tak fordi du skriver herind, det er modigt <3 Jeg vil prøve at svare dig bedst muligt!
Du starter med at skrive angående din krop, at du er i tvivl om du er for tynd og om det påvirker, at du ikke har fået din menstruation endnu. Jeg vil starte med at sige, at kroppe er forskellige og de kan se ud på alle mulige forskellige måder. Nogle er større, nogle er mindre og der findes tusinde af versioner ind imellem. Du skal vide, at alle kroppe er rigtige og der er ikke én krop som er rigtig. Hvis du er tilpas i din krop, så er alt som det skal være. I forhold til menstruation, så er det vidt forskelligt hvornår man får sin menstruation. Det er meget normalt at få det mellem 10-18 år. Du er derfor ikke bagud, det kommer når din krop er klar til det <3
Du skriver også ind om en barber dims/skraber som du har svært ved at spørge din mor om. Jeg kan selv huske dengang jeg skulle spørge min mor, om hun gerne ville købe en skraber til mig og jeg synes også det var grænseoverskridende og pinligt til at starte med. Men jeg tog mig mod og spurgte hende og hun tog godt imod det. Jeg tænker din mor vil gøre det samme, hun har nok stået i dine sko da hun var ung. Mine ideer til dig er at snakke åbent med hende om det, hvis det er svært at sige det direkte til hende, så kan du skrive en besked til hende. Du skal bare huske, at hun ikke synes det er pinligt, men det er helt normalt at ville barbere sig på et tidspunkt og hun sikkert også engang har stået i samme situation som dig med sin egen mor.
Jeg håber du kunne bruge mine ideer og skriv <3 Held og lykke og husk, at du er lige som du skal være - jeg hepper på dig <3
Kærligste hilsner, Cecilia