Olivia , 12 år
17. april 2023
Mine lærere kigger på mine bryster
Hej GirlTalk jeg er en meget meget irriteret pige! Fordi mine mandlige lære (det er 2-3 lære) skal HELETIDEN kigge på mine bryster altså ja jeg er i pubertet og de er lidt store altså ikke for stor MEN JA de skal hele tiden kigge og bliver så utilpas og for ondt i maven af tanken og havdet engang en stram trøje på så var alle de mandlige lære intresset i at hjælpe og drengen stirret
HVAD KAN JEG GØRE?!
Vh meget træt pige:(

GirlTalks svar
Kære Olivia,
Tusinde tak fordi du skriver herind og deler dine tanker med os. Det er meget modigt af dig, og vi er glad for, at vi kan være med til at hjælpe dig på vej.
Jeg er ked af at høre, at du er en meget irriteret pige for tiden. Det lyder ikke rart, når du fortæller at dine 2-3 mandlige lærere kigger på dine bryster hele tiden. Det lyder som en meget ubehagelig situation, som ingen piger har lyst til at sidde i.
Men det er bestemt ikke i orden, at de kigger på dine bryster - lige meget hvor store de er. Heller ikke når det så gør, at du ikke bryder dig om at have stramme bluser på. Jeg kunne forestille mig, at alt dette sætter dig i en ubehagelig situation og gør dig træt - som du selv skriver.
Kunne du have mulighed for at fortælle det til en kvindelig lærer, eller kontaktperson. Jeg er sikker på, at en anden kvinde vil kunne forstå din situation og måske hjælpe med at finde frem til den bedst mulige løsning. Det dur jo heller ikke, at du bliver sat i en pinlig eller ubehagelig situation efter en konfrontation. Så måske en andre lærer - som du eventuelt har et godt forhold til, kunne hjælpe dig. Jeg er overbevist om, at de nok skal tage godt imod dig og gøre alt hvad de kan, for at du føler dig tilpas i klassen og med alle dine lærer - ligegyldigt hvad du end har på.
Man skal kunne føle sig tilpas i sin klasse og sammen med alle sine lærere - derfor håber jeg, at nogen på din skole kan hjælpe dig med din situation <3
Jeg håber, at mit svar kunne give dig lidt råd. Ellers er du altid velkommen til at skrive til vores chat og sms-rådgivning, hvor vi altid gerne vil skrive om de svære tanker.
De kærligste hilsner fra
Cecilie