Pensionisten i 9 klasse , 15 år
11. april 2023
Jeg mangler motivation til at eksistere
Alting er så forvirrende. Jeg er meget ked af det. Og bliver læt Sir hele tiden. Jeg har alle de er følelser over det hele, hele tiden. Og jeg ved det ikke. Jeg kan ikke lide det. Jeg er så umotiveret. Jeg har decideret ingen motivation til at gå i skole. Mit fravær er sikkert så højt at jeg stadig går i 9 klasse om 20 år. Og så får jeg aldrig et job og ender som en basement dweller AAAAAA. og på min gamle skole var alle mine venner fake as fuck. Min “bedste veninde” AF HELE 10 ÅR. Jeg fjernede al kontakt med hende sidste år. Hun blev for meget. Hun brugte mig så hun så bedre ud. Fortalte alle jeg var et so ill reject. ALLW HADED MIG ALLE. De sidste år var så fucking pis. Jeg var suicidal på høj plan, shit har aldrig sagt det her til nogen. Well girltalk i bliver de første til at høre det her. Jeg havde de så pis jeg prøvede at commit unalive 2 gange, fejlede som i nok kan se. Begyndte også på selvskade . Mnnn yay men det stoppede jeg dog med, hvor sej er jeg lige. Og det var simpelthen fordi de ar jeg fik var shitty as fuck. Og ville ikke bliver konstant mindet om min dumhed. Men jeg kan specielt huske en dag. Der var fest. På skolen. Jeg havde billedkunst med min “bedste veninde” og røsten af the friendgroup. Og de på skift gik ud i det andet lokale for at shittalke mig. Juhu. Well det var en hård aften. Min mor var ved at sætte mit hår og så spurgte hun hvad det var på min arm… “jeg har bare brændt mig på ovnen” juhu for mig. Faktisk tror jeg den kjole er forbandet for alle de gange jeg har haft den på har jeg haft en panic attack. Juhu for mig igen. Well også min gamle klasse. Ingen kunne lide mig. Faktisk. Uglegaardskolen burde lukkes. ELENDIG ELENDIG ELENDIG SKOLE ELENDIG. Og jeg vil shittalk den skole til jeg dør, og menneskerne i. DEN ER PIS. Men så flyttede jeg til efterskole uden at sige noget til nogen, ikke en sjæl. Jeg forsvandt bare du ved. Og så var det godt. Godt for en stund. Du ved der er folk man ikke kan lide overalt og det er der ikke noget at gøre ved. Men når de er tro kopiere af dem fra min gamle skole. Damn det er hæsligt. Det hårdt. Det virkelig er. Oh ikke nok med alt var pis men så gik jeg sgu også igennem en dull on gendercrisis og fik det værste haircut bagefter. Har siden da fået mit glowup. Bare rolig guys. Men nu er jeg ligesom havnet et sted i min mental health journey. Hvor jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre. Er blevet lidt selvmordstallene igen, og har haft lyst til st selvskade igen. Men jeg har ikke gjort det. Det går bare ræt meget ned af bakke lige nu. Og jeg kan ligesom ikke rigtig sige de rigtige ting. Eller se bogen pointe i at leve hvis vi alle bare skal dø igen. Jeg mangler motivation til at eksistere. Så hjælp hvad skal jeg gøre

GirlTalks svar
Kære du,
Først og fremmest TAK fordi du deler alt det du har holdt inde. Jeg kan godt fornemme at du virkelig har haft brug for at komme ud med alt det! Så igen tak fordi du gjorde det <3
Når jeg læser dit brev, så kan jeg godt se at der er mange ting som har spillet ind på den følelse du sidder med lige nu, og jeg får lyst til at give dig et stort kram, for det har jeg på fornemmelsen af at du har brug for. Du har både kæmpet med indre og ydre ting i lang tid, og derfor kan jeg godt forstå at man ikke kan se meningen med noget som helst mere. Jeg har talt med mange piger i rådgivningen som har det på samme måde som dig, så dine tanker og følelser er bestemt berettiget!
Man kan se på problemer i ens liv, som en slags dominoeffekt. Hvis problemerne ikke blive løst eller bedre, så har de det med at skabe nye problemer og så vælter det hele én efter én, og jeg fornemmer at det måske er det som er sket hos dig? Jeg kan læse mig frem til, at mange af de ting der fylder hos dig, går lang tid tilbage, og derfor bliver jeg nysgerrig på, om du har gået med alting selv altid? For det kan nemlig gøre, at man får en følelse af meningsløshed. Jeg har selv været en pige der gik med alle tingene selv og det syntes jeg var enormt hårdt, så jeg gætter på at du har det på samme måde. Jeg har med tiden lært, at det er vigtigt at dele sine tanker med nogen, selvom det bare er én person. Vi kan ikke gå gennem livet helt alene, for det er simpelthen for hårdt. Måske der er en i din omgangskreds, som du stoler på og som du kunne dele dine tanker med? Det kan være hvem som helst <3
Jeg kan læse at du har kæmpet med både selvmordstanker og selvskade, og det er jeg virkelig ked af at høre. Jeg ved at selvmordstanker oftest opstår som en måde at overleve på, hvilket lyder selvmodsigende, men det er en form for forsvarsmekanisme. Selvmordstankerne kan give en et frirum og en følelse af en kontrol - måske du kan genkende det? Så selvom at det er virkelig hårdt at have tankerne, så kan det faktisk i nogle perioder være en måde at komme gennem svære ting på. Jeg håber dog, at du har lyst til at dele dem med nogen, for de skal helst ikke have lov til at fylde eller udvikle sig. Dit liv har værdi og du har værdi, og det skal du virkelig huske på, selv på de grå dage <3 Jeg er glad for at høre at du er stoppet med at selvskade, for jeg ved hvor stor en kamp det også kan være. Så det er virkelig flot ! At du lige nu, føler at selvmordtankerne og lysten til at selvskade er kommet tilbage, tænker jeg hænger sammen med at du er på et punkt, hvor du ikke føler du kan mere. Så er det "nemmere" at gøre de ting man førhen har gjort, for at komme igennem tingene på. Men jeg vil gerne præsentere dig for en anden mulighed. Du kan bruge os. Vi har en rådgivning hvor vi hver aften skriver med piger, som ligesom dig, kæmper med forskellige ting. Når følelserne så flyder over, kan det være rart at skrive ind til os, for at få det delt med nogen andre. Jeg tror virkelig, at du vil kunne få noget ud af at bruge vores rådgivning <3
Hvis du har lyst er du i hvert fald velkommen til at skrive ind her . Du er aldrig alene med det hele <3 Jeg ønsker dig alt det bedste fremover. You can do this! <3
Kæmpe GirlTalk kram herfra! <3