Shrek , 12 år
25. april 2023
Er det mærkeligt at have bind, tamponer og trusseindlæg med i skole?
Altså det er nok liiiiidt mærkelig brev men ja.
Er det “mærkeligt” at have bind tamponer trusseindlæg med i skole altså jeg har det med men har ikke fået mens endu men har det med fordi hvad nu hvis jeg for det eller en af de andre piger for en ulykke?. Men jeg tag den op fordi en skulle have et trusseindlæg så en dreng var sådan UHHUUUUUU HAR DU MENSTRATION
Med et grin
Så er det mærkeligt at have med eller hvad?

GirlTalks svar
Kære du,
Tak for dit brev! <3
Hvor er det sødt af dig at have bind, trusseindlæg og tamponer med for at hjælpe de andre piger! Det er rigtig god stil af dig. Det er helt normalt at have menstruationsprodukter med i sin taske, ligesom det er helt normalt at have menstruation. Det kan godt være svært at håndtere hvis drengene fra ens klasse laver sjov med det, og helt forståeligt at det får dig til at sætte spørgsmålstegn ved det, men piger får deres menstruation på forskellige tidspunkter, og det er rigtig fint at være forberedt. Og drengene skal nok lære, at der ikke er noget mærkeligt ved at have menstruation, og så vil kommentarerne fra dem også holde op<3 Jeg tror også, at drengene oftest kommenterer på det, fordi de synes det er lidt spændende og er nysgerrige, fordi de jo ikke selv får menstruation. Så det kan også være værd at huske på <3
Så nej, det er bestemt ikke mærkelig at have med i skole, og jeg synes bare du skal blive ved med at have bind, trusseindlæg og tamponer med! <3
Jeg håber det gav dig lidt ro i maven. Hvis du har lyst til at tale mere om det, kan du også skrive med os i vores rådgivning, den har åbent hver aften <3
Knus fra Hannah