Lærke, 15 år
01. januar 0001
Jeg har fået sendt nudes fra en anden pige
Lige før sommerferien mødte jeg en pige ved et fodboldstævne jeg var til og vi kom i snak. Hun er rigtig sød og vi hyggede meget mellem kampene. Hun bor et godt stykke væk men vi har så skrevet sammen siden. Nu har hun så sendt mig nudes. Det overrasker mig lidt for det havde jeg jo ikke regnet med men det trigger mig også og jeg er på en måde megaglad og kan lissom ikke la vær og finde dem frem hele tiden. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal reagere på det? Kan i hjælpe?

GirlTalks svar
Kære Lærke,
Tak for dit brev til os - jeg synes, det er så modigt, at du tør at sætte ord på din situation og dine tanker. For mig at høre lyder det som en helt vild dejlig situation at være i <3
Jeg kan sagtens forstå, at du synes, at det, du mærker, kan være en underlig størrelse at forholde sig til - både i forhold til hvad der sker indeni hende fra fodboldstævnet, og hvad der sker indeni dig. Når man snakker seksualitet, kan det for nogen være mega svært at finde ud af, hvordan man lige skal reagere - og jeg tænker egentlig, at det for dig handler om at have dig selv med i det og dermed mærke, at der ikke er noget, der går over din grænse. Det er meget naturligt, at man har lyst til og brug for at prøve noget af, så det synes jeg helt sikkert, at du skal gøre, hvis du har mod på det!
Jeg tænker, at måden du reagerer på overfor hende, handler om, hvordan du har det med det hele - og hvis du er i tvivl, tænker jeg, at det handler om at være ærlig, så måske at skrive noget med, at du egentlig bliver glad og synes, at det er spændende, men også at du ikke helt ved, hvad du lige skal tænke og føle om det hele <3
Jeg håber, at det har givet dig lidt klaring - og ellers er du mere end velkommen til at skrive ind til os i rådgivningen. Lige meget hvad er det i hvert fald bare sindssygt spændende og helt normalt, hvad der foregår i dit liv, og hvad der foregår indeni dig <3
Mange Girltalk knus