Cecilia, 13 år
02. januar 2024
Hvordan får man en orgasme?
Jeg er begyndt og onanere. Jeg har et par veninder der også onanere. Jeg tror jeg gør lissom dem, altså gnider mig i revnen uden bukser på. Men det vil ikke rigtig løkkes. Jeg ved fra mine veninder der skal komme sådan lissom et højdepunkt hvor man får det sygt dejligt. Men det kommer ikk. Det kilder godt nok rart men så er det lissom jeg føler jeg skal tisse eller noget når det nærmer sig og så tør jeg ikke mer for er bange for jeg pludslig tisser i sengen. Og så holder jeg op uden det lissom er sket. Jeg er lidt ked af at det ikke løkkes. Gør jeg noget forkert?

GirlTalks svar
Kære Cecilia,
Tak fordi du deler dine tanker med os. Vi har flere piger som skriver ind med samme undren som dig. Det er du ikke alene om <3
Jeg er glad for at høre at du kan snakke med dine veninder om det, det er dejligt at have nogle gode veninder man tør snakke med tingene om. Når det handler om onani er mit bedste råd at gøre hvad der føles rart. Der er nemlig intet korrekt svar på hvordan hverken onani eller sex skal foregå. Det handler om at lære at mærke sine lyster og prøve ting af.
Jeg kan forstå på dit brev at du er bange for at tisse i sengen, når du onanerer. Jeg tror ikke det er noget du skal være bekymret for, men måske for din egen trygheds skyld kunne du prøve at onanere i badet, eller tage et håndklæde under dig. Sådan kunne jeg forestille mig du bedre kunne slappe af. Dine veninder snakker om noget de kalder et ‘højdepunkt’. Det lyder som om de snakker om at få en orgasme, som er en form for seksuelt klimaks, du har måske også hørt nogen bruge veninden ‘at komme’, det betyder det samme.
Det er vigtigt for mig at pointerer at du ikke gør noget forkert, det er nemlig det gode ved onani, du kan ikke gøre noget forkert. Men hvis dit ønske er at prøve at opnå en orgasme synes jeg du skal prøve det med håndklædet eller badet, så du ikke bliver bange for at tisse. Man opnår bedst en orgasme hvis man slapper af i kroppen og i hovedet, og bare mærker efter <3
Det håber jeg var svar på dit brev. Hvis du vil snakke mere om det eller har flere spørgsmål er du altid velkommen til at skrive ind til vores chat - og SMS rådgivning. Der sidder mange søde rådgivere klar til at hjælpe dig. Du kan også læse mere om onani på vores hjemmeside her.
Kærligste hilsner Julie <3