Jasmin, 17 år
01. januar 0001
Nøgenbilleder til ældre mænd
Hej
Min mor opdagede at jeg sendte nøgenbilleder, til ældre mænd. Jeg har altid været attakeret til lidt ældre mænd. Han var omkring 35, og min mor flippede helt ud. Jeg forstår hende selvfølgelig godt. Hun holdte et familie møde hvor min far, søster og bror fik det at vide. Min mor render stadig rundt og siger kommentarer som "se lige ham, lige din type", om en 70 årig. Jeg frygter hun siger noget til mine bedsteforældre og andre familie medlemmer.

GirlTalks svar
Hej Jasmin
Tak for dit brev <3 Det er rigtig godt, at du skriver ind til os, når du har noget på hjertet.
Det lyder virkelig ikke rart, og jeg kan godt forstå, at den her oplevelse har påvirket dig. Jeg kan godt forstå, at du tænker over, om din mor også vil fortælle det til flere som fx dine bedsteforældre. Du tænker måske ekstra meget over det, fordi din mor også kommer med kommentarer som den, du skriver, og jeg kan sagtens forstå, at det gør dig nervøs for, om hun vil sige det til andre.
Det kan være, at din mor er bekymret for dig og de billeder, du sender til ældre mænd, og så er det måske hendes måde at håndtere det på. Det betyder ikke, at det er en god måde at håndtere det på, men måske ved hun ikke helt, hvad hun skal gøre.
Det kunne være, at du skulle prøve at tage en snak med din mor om det? Så kan du dele dine bekymringer med hende, og så kan det være, at hun stopper med at komme med kommentarer fordi hun bliver klar over, at du går rundt og bekymrer dig om de her ting. Det håber jeg kan give dig ro på og være med til at gøre, at hun ikke fortæller det videre.
Håber, du kunne bruge svaret til noget <3
Knus Anna