Jessica, 15 år
02. januar 2024
Sex med min kæreste fungerede ikke... Hvad gør jeg?
Hej Girltalk,
Jeg er en pige på 15 år som netop har fået en kæreste. Min kæreste og jeg ville gerne prøve at have sex, men det fungerede ikke. Han kunne ikke trænge op i mig, og vi prøvede flere forskellige stillinger, men intet virkede. Jeg forstår derfor ikke hvad der er galt, eller hvad jeg kan gøre for at det kan lykkes?
Kh. Jessica

GirlTalks svar
Kære Jessica,
Først og fremmest vil jeg lige fortælle dig, at det utrolig sejt, at du skriver herind til Girltalk med dine tanker omkring sex. Derudover vil jeg også sige, at det lyder som om, at du er et dejligt sted lige nu, hvis du lige har fået en kæreste. Tillykke med det <3
Du skriver, at jeres sex ikke fungerede særlig godt. Det er dog svært for mig helt nøjagtigt at give dig et ordentlig svar på årsagen til dette, da der kan være mange forskellige årsager. Men dog kan jeg fortælle dig, at hvis det måske er din første kæreste og første gang I skal have sex sammen, så kan det altid godt være lidt svært i starten lige at få det til at lykkes.
Mit bedste bud er, at I er helt nye i "sex-verden" sammen, og jeg tænker helt bestemt, at det nok skal løse sig med tiden. Mange oplever at være meget spændte eller nervøse de første gange de er sammen med en, og derfor kan det være godt at starte blødt ud. Forspil er en rigtig god måde at gøre det på! Ved at bruge god tid på forspillet, kan kroppen blive mere afslappet og tændt, og dermed klar til sex. Forspil er for nogen undervurderet, men det er faktisk en rigtig god måde at starte ud på - her kan man bruge god tid på hinanden og lære hvad man selv og den anden godt kan lide. Så et godt råd er at bruge god tid på det <3
Det du selv kan gøre er at slappe så meget af i din krop som muligt, igen kan forspil være godt her men ellers skal du prøve at få ro i kroppen. Hvis vi er meget nervøse spænder vi op i kroppen, og det kan f.eks. gøre at han ikke kan trænge op. I alle kvinders underliv sidder en muskel som kan trække sig sammen og udvide sig, og det er netop i denne muskel, du skal prøve at slappe af i. Jo tryggere vi er i en situation, desto nemmere har vi med at slappe af i kroppen, så måske kan du tale med din kæreste om, hvad I kunne gøre sammen, som kunne gøre dig tryg <3
Du er altid velkommen til at skrive ind til vores chat- og SMS rådgivning, hvis du vil tale yderligere om det. Hvis du har andre ting på hjerte, så kan du også altid skrive ind til os. Vi har åben hver aften, og du kan se åbningstiderne på vores hjemmeside.
Jeg håber, at du har haft en rigtig god jul og er kommet godt ind i det nye år ! <3
Stort kram fra
Laura