Signe, 16 år
01. januar 0001
Jeg har ikke været en særlig god ven
Hejsa
Jeg ved ikke om der er noget galt med mig, jeg har ikke været en særlig god ven over for en dreng, jeg har sagt at ham og en anden pige havde noget, som de ikke har.
Så nu stoler han ikke lige så meget på mig, som før.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for han bliver hurtig irriteret på mig, når jeg gør noget. Må heler ikke snakke med andre om ham, selvom det er det der fulder i mit hoved.
Vi plejede at snakke sammen hver dag næsten i telefon i flere timere, da jeg går på efterskole og han går på gymnasiet, så vi ser meget sjældent hinanden, når jeg er hjemme.
Har også haft følelser for ham før.
Hilsen en pige der ikke hved hvad hun skal gøre

GirlTalks svar
Kære Signe,
Tak for dit brev! Det er så sejt at du skriver herind, og jeg vil gøre mit allerbedste for at hjælpe.
Det er aldrig sjovt at være uvenner, så jeg forstår godt, at du bliver ked af, at din ven ikke stoler lige så meget på dig som før. Jeg tror, at vi alle kan genkende følelsen af at have begået en fejl, så jeg er rigtig glad for at du skriver og deler dine følelser <3
Først og fremmest vil jeg sige, at jeg ikke tror, at der er noget galt med dig. Vi kan alle sammen komme til at begå fejl og sige noget, vi ikke mener. Jeg tænker, at det vil være en rigtig god idé at overveje, hvorfor du havde behovet for at fortælle ting om ham, der ikke helt passer. Du skriver, at du har haft følelser for ham før, så det kan være, at du skal mærke efter, om det stadig er noget der fylder i dig, og hvis ikke, så er det måske på tide at lade ham gå.
Hvis du kommer frem til, at du gerne vil fortsætte jeres relation, så tror jeg, at det ville være godt, hvis I aftaler et tidspunkt til at snakke sammen. Så kan du få sagt undskyld, og I kan snakke om, hvordan I kommer videre herfra. Jeg kan forestille mig, at han er blevet såret over det du har sagt, og så er det en også naturlig reaktion at trække sig lidt. Hvis du har lyst, så kan du eventuelt skrive en besked til ham, hvor du skriver, at du er ked af det der er sket, og at du gerne vil aftale et tidspunkt til at snakke?
Du skal i hvert fald ikke bebrejde dig selv mere. Som sagt kommer vi alle til at begå fejl i vores relationer, men det er også det som er med til at udvikle os selv og de venskaber vi har. Jeg tror på, at du er en god ven og at hvis I får talt sammen, så skal det nok blive okay igen <3
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget, og så skal du vide, at du altid er velkommen til at skrive til os i rådgivningen, hvis du vil mere om det eller andet på hjerte <3
Kærlig hilsen Emilie