Pige på 13 år, 13 år
05. februar 2023
Hvornår kan man begynde på onani?
Er det for tidligt?
Hej jeg vil gerne spørge om det er for tidligt at onaner som en 13 årig pige.
Jeg syntes personligt at det føles dejligt når jeg tager en finger op i mig der nede men jeg ved ikke om det er for tidligt kan i hjælpe mig med at finde ud af det?

GirlTalks svar
Kære du,
Tusind tak for dit spørgsmål her til brevkassen!
Jeg kan se, at du spørger om det er for tidligt at onanere. Det er et rigtigt vigtigt emne du bringer på banen, og du er bestemt ikke den eneste med de tanker. Det er meget individuelt, hvornår folk begynder at onanere, og nogle begynder tidligt i livet, andre sent, og nogle aldrig. Der er ikke noget rigtigt eller forkert tidspunkt at begynde på. Der er heller ikke nogen rigtig eller forkert måde at onanere på, og hvad man selv oplever som onani, kan godt være forskellig fra hvad andre tænker. Der kan være mange fordomme om onani, og det er derfor rigtig vigtigt at vide at det er naturligt og kan være en rigtig god måde at lære din egen krop og grænser at kende på.
Du nævner også at du nyder at onanere, og det er jo bare dejligt at det føles rart og som noget rart og trygt. Det vigtigste er bare, at du ikke overskrider dine egne grænser og følger dit helt eget tempo. Og ud fra det du har skrevet, lyder det som at du allerede har godt styr på at mærke efter hvad du har lyst til!
Jeg håber at du kunne bruge mit svar <3
Kærlig hilsen
Elisabeth