Bente, 13 år
02. januar 2023
Hvor og hvordan onanerer man?
Hej jeg er en pige.
Som har virkelig tænkt på hvordan man onanere.
Og har lyst til at prøve men ved ikke hvordan.
Jeg ved heller ikke hvor og hvordan jeg kan gøre.
Har set Akavet hvor en nogle af dem onanere.
Fx med at skylle sig selv med en bruser i det private. Men også at bruge en vibrator.
Tak på forhånd.

GirlTalks svar
Kære Bente
Tak for at skrive herind og for et mega relevant spørgsmål! Jeg kan godt forstå du har lyst til at prøve at onanere, for onani er helt naturligt og sundt. Derudover er det en god måde at lære sin krop bedre at kende og finde ud af hvad man godt kan lide.
Inden du begynder, kan du sikre dig, at du ikke bliver forstyrret ved fx ved at sikre du er alene hjemme eller ved at låse døren til dit værelse. Det er vigtigt at vide, at der ikke er nogen rigtig eller forkert måde at onanere på, så det handler bare om at prøve sig frem og mærke efter hvad, der er dejligt for lige netop dig.
Du kan starte med at røre ved nogle af de følsomme steder på kroppen, det kan være brysterne, brystvorter, lår, baller eller maven. Når man fører hånden ned mod skeden fra maven, finder man klitoris, der sidder hvor skamlæberne mødes. Klitoris er på størrelsen med en ært og er dækket af en lille hudfold. Mange kan godt lide at onanere ved at røre ved klitoris, fordi den er meget følsom. Der er ikke nogen rigtig måde røre ved klitoris, da det er meget forskelligt fra person til person, hvad der føles rart. Du kan evt. prøve at bruge et spejl til at udforske, hvordan du ser ud dernede, mens du rører ved dig selv og ser hvad der føles dejligt for dig.
Hvis du har lyst, så er indgangen til skeden lidt længere nede, hvor man kan give sig selv finger (ved at føre fingeren ind i skedeindgangen), og hvis det føles godt, kan man prøve med to fingre. Man kan også massere g-punktet, som sidder nogle få cm oppe i skeden, ud mod maven. Området kan godt føles lidt ujævnt og kan måske være lidt svært at finde.
Som du selv skriver, så kan man også bruge et brusehovedet når man er i bad. Du kan fx sætte dig ned i badet og finde en behagelig vandstyrke, som ikke gør ondt når strålen rammer klitorissen. Når det føles behageligt kan man bevæge brusehovedet op og ned mens man peger strålerne mod klitorissen.
I forhold til at bruge en vibrator, så skal man være 15 år for at kunne købe sexlejetøj, men rigtig mange sexbutikker sælger ikke til unge under 18 år. Men jeg vil helt klart anbefale, at prøve dig frem med dine fingre for at lære kroppen bedre at kende og se hvad man godt kan lide. Man kan også onanere ved gnubbe sig mod en pude eller et sæde eller noget helt andet. Det vigtigste er bare at det er dejligt, så prøv at eksperimentere dig frem.
Det er virkelig sejt at du skriver herind - held og lykke!
De bedste hilsner fra Frederikke <3