Shila, 12 år
17. januar 2023
Jeg ved ikke om min bedste ven prøver at erstatte mig
Hej, GirlTalk
Jeg ved ikke om min bedste ven prøver at erstatte mig. Nu kalder jeg bare hende Silke og den anden Olivia.
Mig og “Silke” er Bff’s og så er vi begge venner med “Olivia”.
Ok så, Silke var ikke så glad for Olivia men nu føler jeg af jeg har lavet en fejl igen da jeg gjorde dem venner følte jeg af jeg en 4 Måneder senere bliv jeg erstattet, nu er de sammen uden mig laver mega sjove ting uden mig og alt muligt andet.
Vad skal jeg gjorder?

GirlTalks svar
Kære Shila,
Tak for dit brev. Hvor er det bare dejligt, at du har valgt at skrive herind og dele dine tanker<3 Jeg vil prøve at svare dig bedst muligt.
Jeg kan forstå, at du har en bedsteven "Silke" og en anden veninde "Olivia". Silke og Olivia er nu begyndt at lave sjove ting sammen uden dig, og du er derfor bange for om hun er i gang med at erstatte dig og jeres venskab.
Jeg kan virkelig godt forstå dine tanker og dine bekymringer, og jeg ved også fra andre piger i rådgivningen at de kender til følelsen af at føle sig udenfor i et venskab. Jeg har faktisk også selv prøvet, at to af mine veninder begyndte at tale mere sammen og have det sjovt uden mig. Jeg kan huske, at jeg blev trist og fik en jaloux følelse i maven... måske du kan genkende den følelse?
Har du prøvet at fortælle Silke og/eller Olivia hvordan du føler? Selvom det måske føles svært eller skræmmende at snakke med dem om det, så tror jeg, at det bedste råd jeg kan give dig, er at være ærlig og fortælle dem, at du savner at være sammen med dem. Måske de ikke havde tænkt over det, måske de også savner dig?
Jeg kan i hvert fald virkelig godt forstå, at det er en svær situation at stå i og jeg sender et stort virtuelt kram i din retning! <3
Jeg håber at du kan bruge svaret til noget - og husk at du altid er velkommen til at skrive ind til vores rådgivning på enten chat eller sms.
Knus Isabella