anonym pige, 15 år
01. januar 0001
Jeg er afhængig af at bruge tampon
Jeg er afhængig af at bruge en tampon, jeg ved ikke hvorfor, men elsker at bruge tampon, og nogle gange venter jeg bare på min menstruation, så jeg kan bruge en tampon.
Jeg ved ikke hvad der sker for mig, og det er også lidt underligt at skrive ned og sige højt. Men det føltes bare så rart at tage ind og ud af skeden.
Det lyder virkelig virkelig underligt, men ved ikke hvad jeg skal gøre for at jeg ikke er så afhængig.
Jeg syntes også bare at det er vildt akavet, at gå ned og købe i brugsen.
Jeg ved ikke hvorfor jeg syntes at det er så akavet at købe, og hvorfor jeg er så afhængig af det.
Jeg onanere engang i mellem. Fordi jeg syntes det er så rart når noget bliver ført ind og ud af skeden. Det er virkelig grænseoverskridende, mærkeligt og svært at sige det her, for mig.
Men jeg har bare virkelig virkelig brug for noget hjælp, til hvad jeg kan gøre.
Jeg onanere også nogle gange, flere gange om dagen, bare fordi at det er så rart at føre noget ind og ud af skeden. What to do altså. Jeg føler virkelig at det her er så mega mærkeligt, og lidt akavet at skrive om. Men jeg har bare brug for jeres hjælp.
Håber virkelig inderligt meget, at i kan komme med nogle tips, til hvad jeg kan gøre❤️

GirlTalks svar
Kære du,
Tusind tak for dit brev som jeg vil gøre mit bedste for at besvare det <3
I Girltalk taler vi med mange piger der synes, at det at tale om menstruation og onani kan være svært og grænseoverskridende at dele med andre. Det er er du ikke alene om og det er ikke mærkeligt. Du er bare så sej fordi du tør række ud og åbne op! Det tror jeg der er mange andre piger der kommer til at kunne spejle sig i.
Det kan være svært for mange piger at tale om menstruation. Menstruation er en privat ting, som andre mennesker ved man har, når man for eksempel skal betale for tamponer i brugsen. Kan det måske være derfor du synes det er akavet at handle? Du skal vide, at det er helt naturligt at købe bind, menstruations kop eller tamponer. Piger og kvinder i forskellige aldre har alle menstruation. Men det er selvfølgelig helt i orden, at det kan føles akavet i situationen.
Eller kan det være at det akavet fordi, at tamponer er forbundet med en bestemt følelse for dig? At du er glad for den følelse, det giver dig, når du anvender dem? Det er i hvert fald ikke noget andre end dig ved – og det er helt i orden, at du godt kan lide at bruge tamponer. Du skriver du er afhængig af at bruge tamponen og næsten ikke kan vente på, at du skal bruge det. Kan det være fordi, at når du anvender tamponen– er det en nødvendighed, noget mange piger/kvinder anvender når de har menstruation, altså noget der er ”helt i orden” at bruge.
Hvorimod du skriver det er grænseoverskridende og svært at fortælle at du onanerer. Onani kan være forbundet med meget tabu. Det kan derfor svære svært at tale om onani og nydelse. Det virker til at du er i gang med at udforske og finder frem til hvad der følelses godt for dig. Det er kun dejligt, at du mærker efter i din krop, hvad der føles rart <3
Onani er en god og sund måde at blive klogere på en selv og hvad man kan lide og ikke. Det er meget forskelligt hvor stor lyst vi har og derfor meget individuelt hvor ofte vi onanerer. Hvis du nyder at onanere og udforske dig selv – er det meget almindeligt. På girltalks hjemmeside er der en masse viden om krop og sex, der er blandt artikel en artikel onani og gode råd.
Husk at du også er meget velkommen til at skrive ind til os på chatrådgivning eller SMS -der sidder en masse søde rådgivere klar til at skrive med dig, og hos os er der ikke noget, som er for stort eller småt at skrive om <3
Mange Girltalk kram herfra!