Mulle, 19 år
15. august 2023
Jeg føler mig utryg i mit hjem
Hej jeg skiver fordi jeg ikke føler mig tilpas i mit hjem. Min papfar mobber mig og det sammen gøre min mor. min selvtillid er ved og ramme bunden og jeg kan ikke være i det. Jeg har været smidt ud en gang hvor de bad mig om og komme igen. Siden da jeg de kastet mig ned i et stort hul og føler ikke jeg kan være i mit hus uden og være utryg. Jeg kan ikke flytte hjem til min far da jeg har 3 timer i skole hver vej. Føler jeg kommer til og presse på hvis jeg spøger min kærestes forælder om jeg må bo hos dem. Jeg har heller ikke råd til og flytte hjemme fra og jeg er bare træt af det hele. Jeg skal i 3g lige om lidt og kan ikke overskue det. Jeg får ikke nogen støtte fra min mor. Hvad FUCK gøre jeg lige. ( har ikke selvmords tanker eller lyst til og død)
Det har stået på det meste af mit liv. Men blev virkelig slem for et år siden. Føler ikke der er nogen jeg kan fortælle det til. Min omgangs kræs ved godt jeg er træt af og bo hjemme. men folk ved ikke hvad det er om.

GirlTalks svar
Kære Mulle,
Mange tak for dit brev. Det er sejt, at du skrive ind til os. Det er ikke altid nemt at åbne op og dele sådan nogle ting.
Ud fra det du fortæller, lyder det som en svær situation, du står i. Det er nogle rigtig ubehagelige ting du oplever med din mor og papfar, og jeg kan godt forstå, at det påvirker din selvtillid og gør dig utryg i dit hjem.
Det er godt at din omgangskreds allerede ved lidt om din situation, og det kan være en god mulighed at finde nogen fra den, som du kan lukke lidt mere ind i, hvordan du har det derhjemme. Hvis din kæreste er en du er tryg ved at snakke med, kan du prøve at åbne op for, hvor svært du har det. Måske din kærestes forældre din far, eller en anden voksen kan hjælpe dig med at finde ud af, hvad du har af muligheder. Jeg kan godt forstå, at du føler det er at presse på, men tit hjælper det at dele sin situation, og lade andre hjælpe hvor de kan.
I forhold til at du skriver, at din mor og papfar mobber dig, så vil jeg blot fortælle dig, at du er værdifuld og helt, som du skal være. Det er på ingen måde i orden, at du bliver behandlet sådan derhjemme. Jeg ved ikke om du har fortalt din mor og papfar omkring hvordan du har det hos dem, og hvad de får dig til at føle - måske er det et longshot, men hvis du ikke har prøvet at tale med dem, kunne det også være rart for dig, at få det sagt? <3
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at du får mod på at fortælle nogen fra din omgangskreds mere om hvor svært det er for dig at være hjemme hos din mor og papfar. Og så håber jeg også, at du finder en boligsituation, der er tryg og god for dig. Hvis du har brug for at tale mere om det, er du altid velkommen til at skrive ind til GirlTalks gratis rådgivning <3
De kærligste hilsner
Michelle