Anna , 20 år
19. juni 2023
Min kærestes kolleager har startet rygter om mig
Kære girltalk
Jeg har en kæreste som er rigtig rigtig sød.
Her for nogle få uger siden var jeg ovre og besøge ham i København da han arbejder lige pt der.
Han bor så på et hotel værelse hvor på samme hotel alle hans kollegaer også bor.
Problemet er så at da jeg var ovre og besøge ham havde vi højlydt sex hvor hovedparten af det var mig. Eller det var kun mig.
Nu senere har jeg hørt at der ude på hans arbejde er kommet et rygte iblandt hans kollegaer om at jeg larmer meget under sex og at de er glade for ikke at have værelset ved siden af os.
Min kæreste siger det er ment sjovt og kærligt men jeg kan ikke lade være med at tænke over det og synes det er meget grænseoverskridende at de skal vide sådan nogle ting omkring mig. Jeg er for bange til at gå til mine veninder eller forældre om det, da vi har en indskrevet regl om at sådan nogle ting deler man bare ikke med hinanden.
Håber i kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre ❤️

GirlTalks svar
Kære Anna,
Tak fordi du har skrevet ind til Girltalk. Jeg vil gøre mit bedste for at besvare dit brev <3
Hvor er det dejligt at høre at du har en rigtig sød kæreste. Jeg forstår godt du synes det er grænseoverskridende, at nogen har hørt dig i sådan en privat situation. Det er aldrig sjovt når der går rygter om en, og man kan føle sig en smule magtesløs.
Du skriver at der er en form for regel med dine forældre og veninder om at I ikke kan snakke med hinanden om emner som sex. Når du skriver det, kan jeg ikke lade være med at tænke om du kunne have lyst til at udfordre netop dét med dine veninder ?
Jeg kunne forestille mig at de selv synes det var rart at have nogle veninder, som man kunne snakke om sex med. Det kan være rart at dele tanker og følelser omkring det. Måske har en af dine veninder prøvet noget lignede og I kan snakke om hvad hun gjorde i den situation. Mine personlige erfaringer er at det kan være rigtig rart at have nogle at snakke med sex om. At have nogle at snakke med det om kan få en til at føle sig mindre ensom med ens tanker. Hvis du ikke føler dig klar til at snakke med dine veninder om det, så er vi her i Girltalk her altid for dig. <3
Din kæreste siger til dig at det er ment sjovt og kærligt, og det er jeg også helt sikker på det er. Trods det forstår jeg stadig det er grænseoverskridende. Men måske skal du prøve at tænke på hvad din kæreste siger til dig. Det lyder som om din kæreste kender sine kollegaer godt, også når de bor sammen på hotel. Derfor tænker jeg at når han siger at det blot er ment sjovt og kærligt er det helt sikkert korrekt. Derudover tænker jeg, at hvis du ikke kan lide at de går rundt på hans arbejdsplads og snakker om det, kunne du fortælle din kæreste at du synes det er grænseoverskridende. Så kunne du bede ham om at fortælle sine kollegaer at han ikke ønsker at de snakker om det mere.
Du skriver til sidst i dit brev, at du godt kunne tænkte dig noget hjælp til hvad du kan gøre. Udover det jeg har nævnt først i brevet så er mit bedste råd til dig at prøve at ‘owne’ det, selvom jeg godt ved det er svært. Sex og lyde under sex er enormt naturligt, og bestemt ikke noget du skal skamme dig over. Jeg tænker også at det er et tegn på at du er meget tryg i din kæreste selskab og det er dejligt. Så en idé kunne også være at prøve at stå ved din situation. Måske kunne du tænke: ‘ Jeg havde bare sex med min kæreste som er det mest naturlige og det er ligemeget om nogle andre hørte det’.
Ud fra dit brev synes jeg du lyder virkelig sej og moden, derfor tror jeg på at du godt tør at stå ved din situation og bare ‘owne’ det. Jeg tror på dig !
I Girltalk sidder der en masse søde og dygtige rådgivere hver aften i vores rådgivning på chat og sms. Så hvis du efter dette svar har flere spørgsmål eller noget helt andet du vil skrive om er du altid velkommen.
Jeg ønsker dig held og lykke, og håber du får en fantastisk sommer <3
De bedste hilsner
Julie