Isabel, 15 år
01. januar 0001
Er jeg ikke straight alligevel?
Jeg har altid set på mig selv som en ganske almindelig straight pige. Jeg er også begyndt at se en dreng. Vi er nok ikke kærester som sådan endnu men det begynder at trække derhenaf. Men jeg er så begyndt at ligge mærke til noget andet. Jeg har været rigtig meget ved stranden med mine venner i den senere tid i det dejlige sommervejr. Og der ligger man jo og kigger på alle de andre. Og så må jeg indrømme at jeg tit ligger og tjekker andre piger ud. Jeg kigger på deres bryster og tit kan man jo se en masse af deres baller i de små bikinier og det tænder mig. Og jeg forestiller mig hvad der er bag bikiniunderdelen og hvordan det ville være at ligge med en af de flotte piger i de små bikinier. Men betyder det så at jeg ikke er straight alligevel eller tænker andre piger også sådan?

GirlTalks svar
Kære Isabel,
Tusind tak, fordi du skriver herind til GirlTalk brevkassen. Det er dejligt, at du har mod på at dele dine følelser med GirlTalk.
Først og fremmest, vil jeg bare sige, at det er så normalt, det du oplever. Dét at du ser en dreng og du også tjekker andre piger ud, er der ikke noget unaturligt ved. Men jeg kan forestille mig, at du måske føler dig lidt forvirret? Vi har i GirlTalk skrevet med flere piger, som har de samme tanker og overvejelser som dig. Så jeg ved at der er mange, som kan genkende det du skriver.
Når du spørger ind til, om du stadig er straight, er det nok et spørgsmål, som du bedst selv kan svare på. Men du behøver slet ikke at svare på det endnu. Det vigtigste er, at du er glad og har det godt med dig selv. Jeg tænker lidt, at det bedste du kan gøre for dig selv er at mærke efter, hvad du er mest tilpas med. Så kan du sætte et label på det, når du har lyst / hvis du nogensinde har lyst til at sætte et label på dig selv, det er også helt okay at eksistere flydende mellem dem <3
Det er i hvert fald helt okay, at du tager dig den tid, du har brug for i forhold til at mærke efter, om du så har lyst til at blive ved med at se den dreng og se, hvor det kan føre hen. Så kan du også mærke efter, hvis du på et tidspunkt får lyst til at snakke med en sød pige. Det er også helt okay at tænke og fantasere om piger, og det er ikke ensbetydende med, at du så ikke er straight alligevel.
Jeg håber at du har mod på at udforske dig selv, og ikke lader dig begrænse af andres tanker eller meninger. Det vigtigste er, at du er glad og trives med de valg, som du tager. Du skal vide, at du er helt som du skal være og er utrolig værdifuld.
Jeg håber, at det har kunne hjælpe dig lidt med dine tanker. Hvis du har brug for at tale mere om det, så er du altid velkommen til at skrive ind til GirlTalk rådgivningen <3
Jeg ønsker dig en rigtig god sommer !
Kram fra
Sofie