Lolo, 16 år
18. juni 2023
Jeg har fået følelser for min veninde
Hej jeg er en pige på snart 17. Jeg har altid været til drenge (af hvad jeg ved), men jeg tror jeg har fået følelser for min bedste pige veninde. Hun er selv til piger, men efter hende og hendes kæreste har slået op så tror jeg at mine føleser er blevet større. Hun viser interesse for mig, men også for en dreng. Jeg er forvirret for jeg kan ikke læse om det er venne flirt eller om hun mener det.
M.V.H mig

GirlTalks svar
Kære Lolo,
Tusind tak for dit brev til os i GirlTalk.
Først vil jeg sige, at det er helt normalt de ting du oplever. Man kan godt have været tiltrukket af fyre og så pludselig begynde at få følelser for en pige - det er helt naturligt. Det er også helt normalt, at begynde at få følelser for ens veninde. Men det betyder ikke, at det ikke kan føles virkelig forvirrende. Der kan være rigtig mange svære tanker og følelser forbundet med det. Du skriver, at du har svært ved at finde ud af, om det er en venneflirt eller om hun mener det. Du beskriver også, at dine følelser er blevet stærkere nu når din veninde og kæresten har slået op. Jeg vil råde dig til at prøve at mærke efter i dig selv omkring hvad du mest har lyst til.
Hvordan ville det føles, at dele de tanker du har med din veninde? Vil det være rart for dig at få en føler på, om hun måske har det på samme måde? Det kan nemlig godt føles rart at få lettet sit hjerte, så man kan komme videre. Eller føles det lidt mere rigtigt for dig at vente lidt længere med at fortælle din veninde hvordan du har det, indtil du er mere sikker på hvordan du har det med hende? Det kan også godt være, at du faktisk slet ikke har lyst til at fortælle hende hvordan du har det med hende og det er også helt okay.
Jeg håber mit svar kan hjælpe dig. Held og lykke med det! Hvis du har brug for at tale mere, er du altid velkommen til at bruge vores rådgivning, der har åbent hver aften <3
Jeg ønsker dig en rigtig dejlig sommer!
Kærlig hilsen
Nanna