Ditte, 16 år
15. maj 2023
Jeg er nysgerrig på at være sammen med en pige
Vi var en masse 1. g piger samlet til forfest hos en af pigerne den anden dag. Vi sad sygt mange piger på et værelse og snakkede og fik lidt at drikke. Det udviklede sig sådan lidt og på et tidspunkt skulle vi skiftes til at stille et spørgsmål som de andre så skulle markere på. Der blev så også spurgt om lidt mere vovede ting. Der var så en pige der spurgte hvor mange der havde været sammen med en pige eller kunne tænke sig det. Alle hænder røg op på nær en eller to tror jeg. Jeg blev vildt glad og turde så også godt række hånden op da jeg så de andre for er selv supernysgerrig men har aldrig turde gøre noget ved det for troede det nok bare var mig der havde det sådan. Kan det være rigtigt det den lille "undersøgelse" viste? Skal jeg handle på det (jeg lagde jo mærke til hvem der havde hånden oppe)?

GirlTalks svar
Kære Ditte,
Tusinde tak for dit brev - hvor er det modigt og sejt at skrive herind om forfesten <3
Jeg kan sagtens forstå, at du er nysgerrig på, hvad "undersøgelsen" har vist - og for mig kan det være svært at svare endegyldigt på, om alle pigerne har været eller ønsker at prøve at være sammen med en pige. Når det så er sagt, er det helt normalt at være nysgerrig - og at overveje hvad ens seksualitet er. Jeg har talt med flere piger, som har også har været nysgerrige i forhold til at udforske med andre piger. Jeg tænker faktisk, at det er nogle meget vigtige tanker at have, og at det er vigtigt at undersøge sig selv i forhold til sin seksualitet! <3
Du spørger om du skal handle på, at flere af de andre også rakte hånden op til spørgsmålet om at være sammen med en pige eller kunne tænke sig det. Hvis der er en af pigerne, som rakte hånden op til forfesten, som du synes er ekstra sød, eller som du har et trygt og tæt bånd med, synes jeg sagtens, at du kan tage en snak med hende om det spørgsmål - så kan du måske vende dine tanker med hende og finde ud af, hvor hun står? Det kan selvfølgelig være ret svært bare at springe ud i det, så du skal gøre det du føler dig tryg ved.
Jeg kan i hvert fald godt forstå at du er meget nysgerrig og spændt på, om der kunne ske noget. Så jeg håber virkelig, at du har mod på, at snakke med en af pigerne om det.
Du er også altid velkommen til at skrive ind til os i rådgivningen. Vi har åbent hver aften, og her kan man skrive med os om alt det man har på hjerte <3 Held og lykke med det hele!
Knus og kram
Emilie, GirlTalk