Freja , 12 år
19. maj 2023
Jeg er bange for at jeg aldrig får min menstruation
Hej Girltalk
Jeg er i tvivl om at jeg overhovedet får min menstruation altser min kan ikke få sin menstruation fordi hun har for mange mandlige hormoner og det for er jeg bange for at jeg aldrig får min
Hjælp

GirlTalks svar
Kære Freja,
Tak for dit brev <3 Det er rigtig godt, at du skriver ind til os og særligt, når du har nogle bekymringer, som du går rundt med.
Jeg kan godt forstå, at du er bekymret for det, når du har hørt om nogen, som ikke har fået sin menstruation, fordi hun har for mange mandlige hormoner. Det er helt naturligt, at du tænker over det og bliver påvirket af det, når du hører om sådan noget.
Du skal vide, at det på ingen måde er sikkert, at du også har for mange mandlige hormoner. Alle kroppe er forskellige og det er helt normalt, at du endnu ikke har fået din menstruation, når du er 12 år. Der kan sagtens gå nogle år, før du får den. Det kan være meget forskelligt fra person til person. Faktisk er det normalt at være mellem 9-18 år, før man får den. Så du har stadig god tid til.
Det kan være, at det vil hjælpe, hvis du snakker med din mor eller far, eller en anden voksen som du stoler på, om det? Måske kan de svare på nogle af dine spørgsmål. Du kan også læse mere om menstruation her. Måske det kan hjælpe dig, med at finde svar på nogle af de ting, du kan være bekymret for <3
Jeg håber, du kan bruge svaret og får lidt ro i maven! Du er også velkommen til at skrive ind til vores søde rådgivere i vores gratis chat-og SMS-rådgivning
Virtuelle kram herfra <3