Maya, 16 år
01. januar 0001
Hvad vil det sige at være god i sengen?
Efter en weekend kan jeg godt finde på at lytte lidt efter hvad drengene snakker om, jeg lader bare som om jeg ikke hører noget. De snakker jo tit om fester de har været til og om de har scoret. Meget tit snakker de jo så om de piger de har scoret og de andre spørger så tit om hun var god i sengen. Jeg er nysgerrig på det for jeg vil jo også gerne være "god i sengen" men jeg aner ikke hvad det er. Jeg har ikke så stor erfaring men gad godt vide hvordan man er god i sengen når drengene skal sige det. Hvad vil det sige og hvordan bliver man "god i sengen"?

GirlTalks svar
Kære Maya,
Tusind tak for at dele dine tanker med os her på Girltalk. Jeg er helt sikker, at der er en masse piger, der går rundt med de samme tanker som dig.
I dit brev skriver du, at du har hørt, at drengene taler om at være "god i sengen", og hvad det egentlig helt præcist betyder. Sandheden er, at jeg faktisk heller ikke 100% ved, hvad det vil sige at være "god i sengen". Jeg tror, det er meget individuelt fra person til person, hvad man tænker er at være "god i sengen". Når drengene fortæller, at de synes en pige er god i sengen, så tænker jeg dog, at det må være fordi, at de først og fremmest synes, hun er sød. Det må også betyde, at det har været en god oplevelse at være i seng med pigen. Jeg tror egentlig ikke det handler om, at pigerne gør noget bestemt.
Derfor er det også svært for mig at sige, hvordan man er god i sengen. Der er nemlig ikke kun et svar på det. Du skriver, at du ikke har meget erfaring, og det er helt okay <3 Men måske kan du prøve at spørge dig selv, hvad du ville synes var en rar oplevelse, når du er sammen med nogen? <3 Det er derfor helt forskelligt fra person til person. Man kan også tale med personen, man er sammen med, om hvad de synes er en rar oplevelse. Den bedste måde at blive "god i sengen" må være at være sammen med en, man synes er sød og er tryg ved. Jeg tror derfor ikke det handler om at gøre noget bestemt, men om at være sammen med en bestemt sød person <3
Når det så er sagt, så tænker jeg heller ikke at drenge-snakken er dér hvor man skal finde ud af det. Drengene (og pigerne) kan have tendens til at blære sig eller måske pynte lidt på historien, når de fortæller det til deres venner. Så husk på, at alt hvad de siger ikke nødvendigvis er sandt. De er heller ikke eksperter i, hvordan man er "god" i sengen. Det er så individuelt, hvad man er til. Så husk også at være kritisk overfor det du hører, og ikke bare tage alt hvad andre siger for gode varer. Det er vigtigere hvad du selv synes <3
Jeg håber, at du altid vil være tro mod dine følelser og dig selv. Tak for at skrive ind, du er for sej! Du er altid velkommen til at skrive ind igen i vores rådgivning, hvor du kan skrive med andre unge kvinder, der sikkert også har haft de samme tanker som dig <3
Mange knus fra Emma <3