Mikkeline, 15 år
29. maj 2023
Er jeg ikke så straight som jeg troede?
Jeg var til fest sammen med en veninde og vi fik måske lige rigeligt og drikke. Mest min veninde. Vi blev så enige om at hun skulle sove hjemme ved mig for jeg boede tættest på og hun havde langt hjem og orkede det ikke. Da vi kom hjem tog jeg nattøj på og gik i seng mens hun var ude og tisse. Hun var ret så fuld og da hun kom ind igen sagde hun hun magtede ikke og tage nattøj på så hun smed bare det hele og krøb op til mig. Hun sov med det samme men selv om jeg også var fuld kunne jeg ikke sove for jeg blev påvirket af at min veninde lå nøgen ind til mig. Jeg er til drenge men jeg blev meget påvirket af at have min venindes bryster og numse og skede og anus så tæt på mig så jeg ønskede faktisk hun skulle vågne. Det var faktisk ret ubehageligt, jeg var fuld og liderlig og ville gerne sove men kunne ikke. Der skete ikke noget og langt ud på natten faldt jeg da så i søvn og jeg har ikke snakket med min veninde om detselv om jeg enlig godt ville. Men er jeg ikke så straigt som jeg troede så?

GirlTalks svar
Kære Mikkeline,
Tusind tak for dit brev og tak for, at du deler dine tanker og situation med mig<3 Det er bare mega sejt gået af dig!
Ud fra det du beskriver lyder det til, at du har en masse tanker efter den oplevelse, du har haft med din veninde. Jeg kan forestille mig, at det må have været en svær nat for dig. Jeg har før skrevet med piger, der har skrevet ind med lignende tanker, og som også har været i tvivl om deres seksualitet. Du er ikke alene om at have det sådan, selvom det måske kan føles sådan lige nu <3
Det at kunne blive i tvivl om, hvem eller hvad man er til, når man egentlig troede man var sikker på sin egen seksualitet, kan være rigtig svært at gå med, da det kan føles ret forvirrende. Måske det også føles sådan for dig? Seksualitet kan være en svær størrelse, og der behøves ikke at være et endeligt "svar" på det. Når man er 15 år er der rigtig mange ting i ens krop, der ændrer sig, og det er derfor helt naturligt at få en masse tanker om ens seksualitet. Der er ikke noget, der er forkert ved at have tanker om at have en anden seksualitet end den man troede, og de tanker kan også ændre sig undervejs - og hele livet faktisk :) Det vigtigste er, at du er tilpas med dig selv og med den du er sammen med <3
Det kan være din veninde måske har haft nogle af de samme tanker som dig, og at hun også er lidt i tvivl og forvirret over sin egen seksualitet, efter jeres oplevelse sammen? Jeg kom til at tænke på, om du ville have mod på at tale med din veninde eller en anden om det? Ellers skal du vide, at du er velkommen til at skrive ind til rådgivningen, hvis du får brug for det <3 Jeg håber du kunne bruge mit svar!
Knus fra Simone