Someone <3, 14 år
28. marts 2023
Jeg vil gerne have lavet negle
Hey. Ville bare høre om, hvor gammel man skal være for at få falske negle. Og hvilken slags er bedt? Gele eller Akryl?
Når jeg spøger min ven siger hun jeg bare skal købe nogen "Press on" fra Normal, men vil gerne ha lavet nogen (Så mine egne negle ka gro" Så ja... håber i ka hjælpe <3

GirlTalks svar
Kære du,
Tak for at skrive ind til Pigetanker ! <3
Der er umiddelbart ingen aldersgrænse på at få lavet negle - det er op til den enkelte negleteknikker hvor gammel de mener at deres kunder skal være, for at få lavet negle hos dem.
I forhold til om gele-eller akrylnegle er bedst, så er det meget individuelt hvad man lige er til, og jeg vil derfor råde dig til at prøve at tage kontakt til en negleteknikker og høre lidt om hvad de anbefaler dig at vælge. Dog skal du huske på at det ikke nødvendigvis vil styrke dine egne negle eller gøre dem længere at få dem lavet, da det for nogens vedkommende slider en del på ens naturlige negle. Neglene bliver nemlig slebet med forskellige file, når man får dem lavet og det kan faktisk på sigt ødelægge ens naturlige negle.
Hvis du gerne vil have at dine egne negle kan gro, så findes der også specielle neglelakker, der kan hjælpe dem til at blive stærkere. Dem kan du købe i både Matas og Normal. Måske er de værd at prøve inden du får lavet negle? <3
Jeg håber at du kunne bruge mit svar, og at du bliver glad for dine negle <3 Du er altid velkommen til at skrive til vores rådgivning, hvor der hver aften sidder søde rådgivere klar <3
Alt det bedste,
Mathilde