bella, 15 år
01. januar 0001
Min kæreste presser mig til sex
hej
jeg har en kæreste,han presser mig til at have sammenlege og jeg ved ikke hvad jeg sige til ham? for han bliver ved med det .
Og lige fortiden har jeg det ikke så godt med min krop, mange fra min årgang siger til mig at jeg er tyk og grim at se på, så jeg er begyndt at bruge mega meget make-up for tiden, for at gemme mit ansigt og det de siger gører meget ondt, da jeg er blevet mobbet siden jeg var 6år og nu er jeg 15 år.jeg ved ikke hvad jeg kan gøre med de ting de siger

GirlTalks svar
Kære Bella,
Tak for dit brev og fordi du har lyst til at dele dine tanker. Jeg er sikker på, at du ikke er den eneste der står i en lignende situation, så der er nok mange andre, der også kan få gavn af dit brev <3
Det lyder slet ikke rart at føle sig presset til at have sex. Jeg kan godt forstå, at det må være en rigtig svær situation for dig at stå i. Jeg får lyst til at fortælle dig, at det altid er okay at sige nej, hvis man ikke har lyst til at have sex. Det er virkelig vigtigt at begge personer har lyst. Samleje skal være en dejlig og rar oplevelse man har sammen. Så derfor er det så vigtigt at du holder fast i din mavefornemmelse og siger nej til din kæreste, når du ikke har lyst.
Jeg synes, at det er rigtig ærgerligt at høre, at han bliver ved med at presse på. Jeg tænker på om, du har prøvet at sige tydeligt nej, når han vil have at I skal have sex? Det kan være en god ide at forklare ham, at det er vigtigt for dig, at han respekterer dig, når du siger nej. Du kan fortælle ham om de følelser du får, når han presser på, og at det gør dig ked af det eller utilpas?
Der er nogen der synes, at det kan være ekstra svært at sige nej til deres kæreste. Man har jo ikke lyst til at såre den anden person, eller at de skal tro, at man ikke kan lide dem. Men det er bare virkelig vigtigt, at du holder fast i det du mærker i dig selv og står fast <3
Du skriver også, at du ikke har det så godt med din krop for tiden, og at der har været en del mobning, der naturligvis har påvirket dig. Det gør mig ondt at høre, at der bliver talt så grimt til dig. Det er slet ikke i orden, og de har ikke ret i de ting, som de siger til dig. Du er værdifuld og god nok helt præcist som du er. Du skriver, at du ikke ved hvad du skal gøre med de ting de siger. Jeg kan godt forstå at det er svært at vide, hvad man skal gøre. Men de ting de fortæller dig er ikke værd at lytte til, så det håber jeg du kan prøve at lukke ude <3
Nogle gange når man går rundt med svære tanker, som dem du går rundt med, så kan det være rart at tale med nogen. Har du mon en god veninde, som du måske kan prøve at fortælle lidt om de her ting? Nogle gange kan det være rart at have nogen at spejle sig i, som har prøvet lidt af de samme ting. Du er nemlig virkelig ikke alene. Måske er der også en voksen person i dit liv, som du føler dig tryg ved? Det er altid godt at række ud til dem omkring en om det der er svært <3
Jeg håber at du kunne bruge mit svar til noget, og at det kan sætte nogle tanker i gang. Hvis du har brug for at snakke mere, er du altid velkommen til at skrive herind til os i rådgivningen, den er gratis og vi har åbent hver aften<3
Kram Malou