Jenny, 13 år
15. november 2023
Min mor kom ind mens jeg onanerede
Min mor har grebet mig i at onanere og jeg har det sygt pinligt med det. Jeg var skker på hun ikke var hjemme og havde ikke fået låst døren til mit værelse. Pludslig stod hun i døren og der var jo lissom ikk noget og være i tvivl om. Hun sagde undskyld og lukkede døren men skaden var jo sket. Hun har ikke sagt noget om det og det har jeg jo self heller ikke men jeg ved hun garanteret har sagt det til min far. Jeg kan lige forstille mig det. Ih, vores lille pige er godt nok blevet stor! Eller sådan noget. Og hun ku godt finde på at ha fortalt det til min storesøster også. Jeg er virklig træt af det og syns slet ikk jeg kan kigge nogen i øjnene. Hvad skal jeg gøre?

GirlTalks svar
Kære Jenny,
Tak for at skrive ind til Pigetanker! Jeg vil gøre mit bedste for at besvare dit brev <3
Sådan noget er aldrig sjovt. Det kan føles enormt flovt, og man kan have lyst til at ligge sig under dynen og ikke komme frem igen. Men sandheden er, at dine forældre slet ikke synes det ligeså pinligt som du selv synes.
Det virkelig vigtigt at huske, at de selv har været unge engang, og at onanerer er en meget meget naturlig ting som de fleste gør, også som 13 årige. Der er rigtig mange piger der skriver ind til GirlTalk om onani, så du må altså virkelig ikke skamme dig over det. Og voksne ved også godt, at det er den alder, hvor mange begynder at udforske sig selv og sex <3
Jeg kan godt forstå, hvis du ikke synes det er fedt, hvis hun fortæller det videre, og det synes jeg du skal få sagt til hende. Og hvis du ikke har lyst til at sige det til hende, kan du jo skrive et lille brev eller en note og lægge til hende. Det behøver ikke være andet end "mor, det der skete i går, kan du ikke godt love at det bliver mellem os?".
Jeg lover dig, at om lidt er det glemt igen hos dine forældre, og husk på at det er helt normalt at udforske sin krop <3
Hvis du har brug for at skrive med os igen, så er du velkommen til at skrive til vores rådgivning, hvor vi altid sidder klar med et lyttende øre <3
Kram Anna