??, 12 år
19. oktober 2023
Alle fra klassen kommenterer på mit udseende
Alle fra min klasse commentere på mig kg min krop hvis jeg ikke har makeup på siger de” aj hvor ser du grim ud uden makeup” men hvis jeg har make up på siger de “aj Matas” og hvis jeg har stramt tøj på er jeg en hoe og hvis jeg har løst tøj siger de at det kun er fordi jeg er tyk hvad skal jeg gøre ?

GirlTalks svar
Kære du,
Jeg vil forsøge mig på at besvare dit brev på bedste vis, men vil gerne starte med at sige tak for at skrive herinde. Vi har alle brug for en at tale med, og det er derfor super godt, at du skriver herinde- hvor er du modig! <3
Det må virkelig være svært at være dig og lægge øre til de andres negative kommentarer. Jeg forestiller mig, at det må være forvirrende, når de hele tiden skifter mening. Herinde i Girltalk skriver vi med mange piger, som oplever at få kommentarer fra andre. Disse piger oplever nogle gange, at føle sig utilstrækkelige eller forkerte. Er det måske en følelse du kan genkende? <3
Uanset hvad, håber jeg du ved, at du er værdigfuld som du er, og jeg håber at du ved, at dine klassekammeraters kommentarer ikke skal definere hvem du er. Jeg fornemmer, at du ikke ved hvad du skal stille op, når dine klassekammerater hele tiden kommenterer på dit udseende. Jeg kommer derfor til at tænke på, om du har overvejet at fortælle det til en lærer? Jeg ved godt, at det kan være svært, men jeg tænker, at det er så vigtigt at du ikke står alene med denne problematik! <3
Hvis det føles svært at sige det til en voksen ansigt- til- ansigt, har det nogle gange hjulpet mig at skrive det ned. Så kan man altid sende en sms eller give en seddel til den man gerne vil fortælle det til. Kunne det måske være en ide? <3
Du er altid velkommen til at skrive til os på Chat eller SMS- dette kan du gøre på vores hjemmeside <3
Jeg sender dig et stort virtuelt kram herfra, og håber at du ikke vil lytte til de dumme kommentarer, som de siger. Du er god nok, lige som du er, både i løst og stramt tøj, med eller uden makeup <3
kærlige hilsener, Anna