Lærke , 12 år
01. januar 0001
Jeg har det rigtig svært
Hej
jeg føler mig virkelig grim og tyk og endelig fed alle siger det os til mig bliver os kaldt luder og alt mugeligt spiser aldrig rigtig og laver selvskade
hele tiden så nu min krop helt ødelagt og vil bare gerne dø så har selvmords tanker hele tiden.

GirlTalks svar
Kære Lærke,
Tak fordi du deler dine tanker her hos os. Jeg er glad for at du har skrevet ind, og jeg vil gøre mit bedste for at svare dig<3
Jeg får helt ondt i min mave når jeg læser dit brev, og jeg får sådan lyst til at give dig et stort kram. Det er nogle svære tanker der fylder hos dig, og jeg er glad for at du deler dem her. Det er rigtig vigtigt, at man ikke går med alt det helt alene.
Det er aldrig okay at folk siger sådan til dig, det skal du virkelig vide! Du har så meget værdi som menneske, og det er der ingen der må tage fra dig. Når jeg læser dit brev, kan jeg fornemme at du er en meget stærk pige, som virkelig prøver at komme gennem det svære <3
Du skriver at du selvskader og ikke rigtig spiser, det er et udtryk for mig om, at du har det rigtig svært lige nu, hvilket jeg godt kan forstå. Mange piger der skriver ind til GirlTalk omkring selvskade eller mad, fortæller også, at det er fordi de har det så svært, at de gør de her ting ved dem selv. Men hvor ville jeg ønske at du ikke behøvede at gøre de ting mod dig selv, det synes jeg ikke at du fortjener...
Du skriver også at du har selvmordstanker. Det tænker jeg også må være svært at gå med. Ofte kommer selvmordstanker som en reaktion på, at man kan føle at der er mange ting der ikke går som de skal. Mange kan føle at de har mistet kontrollen over deres liv, og derfor kan selvmordstanker give en følelse af at have kontrol over noget - ligesom spiseforstyrrelse og selvskade kan. Kan du mon genkende det?
Når man oplever selvmordstanker, kan det hjælpe en til at gøre sig opmærksom på, hvad det er man ikke føler fungerer i ens liv. Har du prøvet at være nysgerrig på dine tanker? En måde at se på selvmordstanker er, at det er tanker om at "ville væk fra noget", så man kunne undersøge hvad det er du gerne "vil væk fra"?
Når det er sagt, så synes jeg virkelig at du skal dele det her med nogen. Det er alt for meget at gå med selv, og jeg synes du har været så god til at sætte ord på det her, så jeg er sikker på, at du også ville kunne gøre det overfor en anden, som du stoler på. Jeg ved godt at det er nemmere sagt end gjort, men jeg ved at det ville være godt for dig <3
Hvis du tænker det kan være svært at dele med nogen i din omgangskreds lige nu, er du også velkommen til at bruge vores rådgivning. Vi taler med mange piger, som har det svært, så her hos os kan du være sikker på at vi rigtig gerne vil lytte til dig og være her for dig <3
Jeg håber at du vil tage mine råd til dig og tak igen for at vise os den tillid, det har krævet at du har kunne dele dine tanker her. Du er megasej og jeg hepper virkelig på dig <3
Kæmpe GirlTalk knus !