Lilje, 14 år
01. januar 0001
Vil han kunne lide mig, hvis jeg stopper med at sende nudes?
Hey
Jeg har et kæmpe problem
Jeg har i lang tid sendt nudes og ja jeg ved godt det ikke er en god ide men jeg har det problem at jeg føler det er den eneste måde nogen vil kunne elske mig da jeg aldrig har fået opmærksomhed fra nogen fyre men da jeg begyndte at sende fik jeg den opmærksomhed som jeg har ville have så længe og nu snakker jeg med en fyr som jeg faktisk tror kan lide mig og han er så sød, han respektere mig, minder mig om hvor flot jeg er, snakker med mig når han kan og han er bare perfekt men der er så lige det at jeg gerne vil prøve at stoppe med at sende men er bange for at han vil blive uinteresseret i mig. Jeg ved godt at “hvis han virkelig elskede mig ville han respektere det” men kan bare ikke holde til hvid han efterlader mig så vil bare ikk risikere det for jeg ved ikke hvad jeg vil gøre uden ham.
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.

GirlTalks svar
Kære Lilje,
Mange tak for dit brev til Pigetanker - hvor er det sejt at du har lyst til at dele dine tanker med os. Åh, det lyder til at det er en rigtig svær situation, og jeg kan godt forstå hvis det kan være svært at finde ud af, hvad du skal gøre.
Først og fremmest vil jeg sige, at jeg synes det er godt at du åbner op og fortæller om din situation her. Du skriver, at du føler, at det er den eneste måde nogen vil kunne elske dig - men det er rigtig vigtigt for mig at nævne, at du er værdifuld! Og det må du aldrig nogensinde lade nogen få dig til at føle dig, at du ikke er. Så hvis du har lyst til at sende nøgenbilleder til ham/ eller en anden, så er det dig selv der bestemmer om du har lyst til at gøre det. Bare husk at passe på dig selv!
Og som du allerede selv har skrevet, så er det nemlig helt rigtigt, at hvis han virkelig elsker og respekterer dig, så vil det ikke betyde noget for ham at du stopper med at sende nøgenbilleder. Derudover vil jeg sige, at du beskriver jeres relation som værende rigtig god, at han giver dig en masse søde komplimenter og at han respekterer dig - og det lyder jo alt sammen som om, at I begge to er rigtig glade for jeres fælles relation. Jeg bliver derfor lidt nysgerrig på, om du har snakket med ham om dine tanker?
Jeg oplever selv, at mine tanker bliver lettere at bære, når jeg deler dem med nogen. Så kan jeg føle mig helt lettet bagefter. Jeg tænker, at selvom det måske føles lidt nervepirrende eller sårbart at dele med andre, kunne det hjælpe dig med at være i det – fordi det er helt okay at have det, som du har det, men derfor er det også okay at spørge om lidt hjælp og støtte fra andre. Det kunne også være de kunne hjælpe dig med ikke at overtænke, og at aflede tankerne væk fra forvirringen.
Jeg tror at det er vigtigt, for at du kan komme over dine usikkerheder i forhold til jeres relation. Og så kunne en mulighed jo være, at I i fællesskab forsøger, at finde en anden måde, hvor I kan være intime sammen på en tryg måde for jer begge.
Jeg håber mit svar kunne hjælpe dig og minde dig om, at du ikke er den eneste, der har det sådan, og at det er helt normalt, at forelskelse ikke altid føles som solskin og regnbuer. Hvis du har lyst til at tale mere om dine tanker og følelser, er du altid velkommen til at skrive til os på chatten <3
Mange knus fra Henriette