Nat, 14 år
01. januar 0001
Jeg føler mig overset af mine veninder
Kære GirlTalk
Jeg føler at mine venner har udskiftet mig med den ny pige og jeg bed ikke om jeg bare tænker for meget over det eller det faktisk sker.
Alså VI hænger aldrig ud uden for skolen men de er sammen og når vi er i skole er det som om jeg ikke er tilstede
Jeg tror de beder kan lide hende end mig fordi hun har en kæreste og det er mere spendene end mig som de ikke end gang kan se nogen være sammen med eller bare kunne lide mig
Jeg overvejer om ikke at være venner
Med dem mere men vis jeg gør det så har jeg slet ikke nogen og måske er det bare bedre at jeg har dem end slet ikke at have nogen

GirlTalks svar
Kære Nat,
Tusind tak for at skrive herind til GirlTalk - det synes jeg er mega modigt gjort <3
Jeg kan sagtens forstå du er ked af situationen og du føler dig overset af dine veninder, fordi de har "fundet en ny" interessant pige. Jeg kan tydeligt huske da jeg var i din alder, at man tit følte sig udenfor fordi man hurtig kunne overtænke at ens veninder ikke ville en, også selvom det nødvendigvis ikke er sådan.
Hvis der er noget jeg har lært, så er det at venskaber kommer af så meget mere end bare dem der har det rigtige tøj, har det rigtige makeup på, og er længere fremme med fyre. Det kommer af dem man har det godt med, og dem der er der for hinanden, også i de hårdere tider. Så selvom jeg sagtens kan forstå du føler dig udskiftet af den nye pige som har en kæreste, og derfor lige nu og her er rigtig spændende for dine veninder, så det ikke ens betydning med at sådan vil det være for evigt!
Hvis jeg var dig, ville jeg tage fat i dine veninder og fortælle dem hvordan du har det og fortælle dem du føler dig udenfor og det gør dig ked af det, for måske ved dine veninder ikke at du går og føler hvad du føler? Og hvis ikke de kan forstå dig, så er jeg helt sikker på at der er så mange andre søde og sjove mennesker du er omringet af i skolen som du også kan have det godt med <3
Du virker som en sød og dejlig pige og ikke mindst super sej at du skriver herind om dine tanker og følelser, og jeg er sikker på du nok skal få løst det hele!
Jeg håber du kan bruge mine råd til dig, og hvis ikke skal du huske på at du ALTID er velkommen til at skrive ind til GirlTalk på enten chat eller på SMS, hvor vi står klar til at skrive med dig hvis du har behov <3
Knus og kram fra Caroline