Tunika, 10 år
03. november 2023
Min kæreste vil have at jeg sender et nøgenbillede... hvad skal jeg gøre?
mit navn er tunika. jeg er 10 år gamel. min kærste vil have jeg sende et nøgenbillede. men min mor siger jeg ikke må. jeg ved ikke vad jeg skal gøre. jeg er bange får hn ikke vil mig vis jeg ikke sender ham nogle billeder. hvad hvis han blive sur på mig. åh nej vil i hjælpe mig.

GirlTalks svar
Kære Tunika,
Hvor er jeg glad for at du skriver ind til os her på GirlTalk. jeg synes det er mega sejt at du at du deler dine tanker. Det er nemlig virkelig vigtigt at dele det der er svært med nogle andre <3
Jeg kan rigtig godt forstå, at du synes det er en svær situation at stå i, når du ikke vil gøre din kæreste sur eller irriteret på dig. Du skal vide, at jeg kender til mange andre piger der har stået i helt samme situation som dig, så du ikke er alene om disse tanker.
Først og fremmest synes jeg, at det er rigtig modigt og sejt at du har sagt det til din mor. Jeg kan læse på din besked, at hun ikke vil have, at du skal sende nogle billeder til din kæreste. Jeg fornemmer, at du stadig er i tvivl omkring hvad du vil gøre og jeg har lyst til at spørger om du har overvejet hvorfor din mor ikke synes om ideen?
Nu kender jeg ikke din mor, men jeg kunne forestille mig, at hun ikke ville have, at du sender nøgenbilleder til din kæreste, da hun er bekymret for dig. Jeg tænker, at hun som din mor synes, at du skal passe på dig selv, så du ikke bliver ked af det eller kommer til at fortryde det. Har du overvejet om det måske er en god ide, at snakke med din mor en ekstra gang og spørger hende, hvorfor hun siger, at du ikke må? Jeg kunne forstille mig at hun bare gerne vil hjælpe dig og give dig gode råd <3.
Angående hvad din kæreste vil tænke, kan godt forstå at du tænker sådan og er nervøs for hvad han vil tænke hvis ikke du sender ham billederne. Det er helt normalt at have det sådan. Jeg fornemmer, at du måske ikke er helt klar over hvad du selv har lyst til at gøre?
Det er rigtigt vigtigt, at du selv mærker efter hvor din grænse er. Hvis du kan mærke, at det føles ubehageligt indeni, når du overvejer at sende et nøgenbillede, kan du tænke over om det er bedst at lade vær med det. Det er altid okay, at sætte en grænse og faktisk er det rigtig vigtigt. Alle har forskellige grænser og derfor er det vigtigt at du siger stop, når du kan mærke, at du ikke har lyst til noget.
Hvis din kæreste er vild med dig, bør han også være det, selvom du ikke sender ham nøgenbilleder. Du kunne måske prøve at tage en snak med ham om, at du er nervøs for hvad han tænker, hvis ikke du sender billederne. Du skal vide, at det ikke er okay hvis han bliver sur over, at du sætter en grænse eller siger nej.
Til sidst vil jeg skrive, at jeg helt vildt godt kan forstå dig. Det er ikke rart, at være bange for om nogle bliver sure på en. Jeg kan fortælle dig, at du ikke har gjort noget forkert og det er rigtig sejt, hvis du sætter en grænse, hvis ikke du har lyst til at sende din kæreste nøgenbilleder.
Jeg håber du kunne bruge mine svar til noget. Hvis du har flere spørgsmål, er du altid meget velkommen til at skrive til GirlTalk igen på chat eller sms
Kæmpe kram <3
Eva