Victoria , 13 år
14. november 2023
Jeg tænker på sex og har lyst til at prøve det
Hej jeg ved ik lige helt og tænker lige nu på sex jeg vil gerne ha det og jeg onani det jeg gjort 🥲

GirlTalks svar
Kære Victoria,
Tak for dit brev <3
Først og fremmest skal du vide at det er absolut normalt og naturligt at tænke meget på at have sex og at onanere.
Du skriver du både tænker på sex og gerne vil have sex, og du har prøvet at onanere. Det er helt normalt at have seksuelle lyster og at være i kontakt med sin krop. Det er også rigtig sundt og naturligt at være nysgerrig på sin krop, lyster og sex, og onani er en god måde at lære sin egen seksualitet at kende på.
Især i din alder er det normalt at opleve en stigende opmærksomhed på sex, og det kan føles meget spændende at udforske, især når man tænker meget på det og det hele er lidt nyt.
Det er dog vigtigt at understrege, at du ikke har travlt med at have sex. Du har massere af tid, og det er virkelig vigtigt at give sig selv den tid, og ikke forhaste at have sex, også selvom kan være ivrig efter at prøve det.
Et godt først skridt kan blot være at være åben og nysgerrig på at lære sin krop og lyster at kende stille og roligt, og her er onani jo en fin måde at udforske begge dele på, i et trygt rum med dig selv.
Hvis du har lyst til at tale mere om det eller har andre spørgsmål, så er du altid mere end velkommen til at skrive ind til os på chat- eller SMSrådgivningen. Her sidder vi altid klar til at lytte og snakke om lige det, som du har lyst til <3
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget.
De bedste hilsner
Christine