(I ved hvad jeg hedder - pigen der skriver ind tit), 14 år
01. januar 0001
Jeg har det ærligt mega mega dårligt
Hey <3
Så jeg vil bare lige fortælle hvor fucking lort ting er fortiden - jeg aner ik hvad jeg gør.
Jeg har det ærligt mega mega dårligt.
Jeg døjer med: tvangstanker, trist 24\/7, græde mig selv i søvn hver aften, selvmordstanker og forsøg, selvskade - cutter, presset, irriteret og klaustrofobi.
Jeg ved ik hvad jeg gør, for jeg kan ike åbne op om det her til nogen voksne overhovedet - ikke forældre, ikke min lærer (eller nogen lærer på min skole), ikke nogen i min familie. Har kun snakket med mine veninder om dette. <3
Jeg er nået til det punkt hvor livet er så hårdt, at jeg ikke magter noget længere… :,( <3
Jeg får tit panik anfald over små ting :,( <3
Jeg aner ikke hvad man gør :( <3
Det eneste der plejer at hjælpe, er at skrive med jer. I gør så stor en forskel i mit liv <3 <3
Jeg nyder at skrive med jer, og I alle jeg har skrevet med, I har været så forståelig og omsorgfulde <3 jeg er så glad for i er her!! <3 <3 <3 <3

GirlTalks svar
Kære du,
Tusinde tak for dit brev! Du skal have tak for at dele dine tanker med os <3
Det lyder til, at det ikke er så nemt at være dig lige for tiden, men du skal vide, at det er helt vildt modigt af dig at skrive ind til Pigetanker! Jeg er sikker på at der sidder andre piger, som også kan føle at alt er lidt svært, og derfor også kan finde hjælp af dit brev.
Du skriver, at det er svært for dig at åbne op for andre, og du skal vide, at jeg godt forstår, det kan være svært! At dele sine dybeste tanker med andre kan virke skræmmende, men jeg er sikker på at både dine forældre, lærer og veninder kun ønsker dig det bedste. Hvis du en dag får mod på at tage en snak med dem, så er jeg sikker på, at de gerne vil lytte og hjælpe dig <3
Det gør mig glad at høre, at du nyder at skrive med GirlTalk, og at du finder hjælp i at skrive med os. Vi er her for dig. Jeg kan forestille mig at det må være rart for dig, at have et frirum hvor du kan dele dine tanker. Måske kan det også være en måde for dig, at øve hvordan du bedst muligt sætter ord på dem, inden du fortæller dem videre til en voksen, som du stoler på? <3
Jeg synes, du skal holde fast i den dejlige følelse det giver dig at skrive med os i GirlTalk. På de dage hvor de svære tanker fylder mest, så husk at vi altid er der for dig, og at det hjælper at skrive med os. Og måske du en dag bliver klar til at snakke med andre om det også, for jeg er sikker på, de også nok skal være både omsorgsfulde og forståelige <3
Du fortjener alt det bedste i verden! Og husk at du er mega værdifuld <3
Kæmpe knus fra Isabella