Alba, 12 år
01. januar 0001
Jeg føler mig alene og har det dårligt med mig selv
Hej igen girltalk
det er mig Alba
jeg har det dårligt med mig selv jeg har lyst til at død og jeg følger mig alene
det er skolen der gør det og jeg hved ikke hvad jeg skal gøre længer
det følges som om at jeg ikke har nogen at snakke med.
jeg har grædt hver dag i 3 uger nu og det er svært
jeg ville bare gerne være normal og glad.
kan i pleaes hjælpe mig med at blive glad igen .
glad med mig selv
glad får skolen
glad får at leve
pleaes hjælp mig
.KH. Alba

GirlTalks svar
Kære Alba,
Tak for dit brev. Hvor er det flot, at du deler dine tanker med os hos GirlTalk. Det kræver meget at sætte ord på sine følelser, som du gør. Det er virkelig sejt af dig <3
Først vil jeg sige, at jeg får lyst til at give dig et KÆMPE kram. Det lyder som noget du godt kunne have brug lige nu, midt i alt det svære <3
Jeg kan forstå, at du føler dig alene i skolen og oplever, at du ingen har at gå til. Det lyder som om, at det er rigtig svært at være dig for tiden. Det kan være svært at håndtere det at føle sig alene og at have det dårligt med sig selv - især når man oplever, at der ingen er at gå til, som du selv skriver. Hos GirlTalk har vi mange piger, der skriver ind til os om at føle sig alene. Derfor er det også fuldstændigt normalt at føle, som du gør <3
Du skriver, at du ønsker at blive glad igen: glad for dig selv, for skolen og for at leve. Det er rigtig flot, at du er bevidst om, at disse tre ting fylder for dig, og at du kan opliste de ting, du ønsker hjælp til. Der er du allerede et skridt foran: i gang med at hjælpe dig selv. Det er en rigtig god egenskab at holde fast i <3
Jeg tænker lige, om du måske har mod på at dele, hvordan du har det, med nogen, der står dig nær: evt. en veninde, din mor eller en du stoler på - hvis du har mod på det. Bare dét at fortælle hvordan man har det til nogen, kan hjælpe rigtig meget. Det kan være rigtig svært at starte samtalen, men jeg kan høre at du udmærket godt ved, hvad det er som fylder i dig. Hvis det alligevel skulle gå hen og blive svært, kan du jo også altid vise den person, som du betror dig til, det brev som du har sendt ind til os <3
Jeg kan læse ud fra dit brev, at du virkelig gerne vil væk fra den svære situation du står i, hvilket jeg sagtens kan forstå. Samtidig fornemmer jeg, at du er en stærk person, så jeg er sikker på at du kan vinde den kamp, som du føler at du står overfor. Du skal bare vide at du ikke behøver at kæmpe alene - så ræk ud til en som du føler kan hjælpe dig <3
Jeg håber du fik svar på det du ønskede. Du skal virkelig vide at du fortjener at have et godt liv, og jeg er sikker på at du nok skal få det! Du har så meget at byde på, og husk at du ikke skal gå med det hele selv. Der er så mange der vil dig det bedste, så brug dem omkring dig <3
Du er selvfølgelig også altid velkommen til at kontakte os via vores rådgivning på chat og/eller SMS, når det hele bliver for svært. Mine søde kollegaer og jeg vil i hvert fald rigtig gerne lytte til, hvad du har på hjerte <3
KÆMPE KNUS,
Mona