Vibe, 14 år
09. juli 2023
Venindeonani
Jeg har en meget tæt veninde og vi er superfrie og åbne overfor hinanden. Det har så været naturligt for os og begynde at onanere sammen også. Altså det er bestemt ikke noget vi gør hver gang vi er sammen, bare måske en gang eller to om måneden eller noget, når det lige passer ind. Vi føler bestemt ikke vi er til piger men det ophidser os begge to at se hinanden onanere og komme og vi føler vi blir endnu tættere af det. Desværre er det jo ikke noget man snakker så meget om så jeg ved ikke om andre af vores veninder evt. også gør det sammen. Er det almindeligt nok og er der nogen risiko ved det, altså kan man blive til piger af det eller noget?

GirlTalks svar
Kære Vibe,
Tak for at skrive herind til os med dine tanker. Jeg tænker, at der helt sikkert er andre, der har lignende oplevelser, som synes det er rart, at der er nogen, der vil dele. Jeg vil gøre mit bedste for at give dig et brugbart svar, som kan give dig nogle gode tanker med videre <3
Først vil jeg sige, at det lyder super skønt, at du har så god en veninde, som du kan være fri og åben sammen med. Det lyder som et særligt venskab, som giver jeg begge en tryghed i at kunne eksperimentere og udforske jeres seksualitet. Det synes jeg er en rigtig fin ting at kunne! Og selvom det ikke er noget folk taler om, så er jeg helt sikker på, at I ikke er de eneste veninder som også onanerer og udforsker deres seksualitet sammen.
Desuden lyder det som om, at dig og din veninde snakker sammen om, hvordan I har det med det og med hinanden. Det er rigtigt godt, at I er opmærksomme på hinanden og sørger for, at I begge har jer selv med i det. Det synes jeg virkelig, at I skal holde fast i<3
I forlængelse af det mener jeg ikke, at der skulle være nogen risiko ved det I gør, så længe at I sørger for, at I begge synes at det fortsat er rart og trygt. Jeres oplevelser sammen behøver hverken at betyde, at I er til piger eller bliver det. Det kan lige så meget være en fin ting i et godt venskab, som netop kan gøre jer endnu mere tætte og være gode oplevelser at have i bagagen.
Dog vil jeg lige understrege, at der ikke er noget, der er rigtigt eller forkert i forhold til jeres seksualitet. Skulle det vise sig, at I begge eller én af jer er til piger, så er det ikke en skidt ting, men forhåbentlig noget som vil vise sig at føles rigtigt og godt! Dermed ikke sagt, at jeg ikke forstår, at det fylder I dine tanker. Men så længe du sørger for, at have dig selv med og det samme med din veninde, så synes jeg at du skal nyde den mulighed for at udforske dig selv i en så tryg relation som jeres.
Jeg håber at mit svar kan sætte gang i nogle gode tanker og måske kan give dig lidt ro omkring at det er helt normalt og dejligt med et så godt venskab!
Hvis du har brug for at få vendt dine tanker mere eller der opstår noget andet du synes kunne være rart at få luftet, så skal du altid være velkommen til at skrive ind til vores rådgivning, og få nogle gode ord og råd din vej <3
De aller største virtuelle kram
Emma