Jennifer, 13 år
21. april 2024
Må jeg være glad for min venindes krop?
Jeg har en god veninde som er meget flot udviklet og har alle de rigtige kvindlige former. Jeg selv er ikke udviklet endnu, altså som i SLET ikke. Jeg har tit rost min veninde for hendes krop og fx sagt hun har pæne bryster. Så skulle vi så sove sammen sidste weekend. Jeg sagde vist noget pænt til hende igen og hun spurte så om jeg måske så kunne være intresseret i at hun sov med bar overkrop? Det måtte hun jo rigtig gerne jo. Da vi så var kommen i seng lagde hun mig til og jeg lå lisså stille og suttede på hendes brystvorter. Jeg var meget glad for det og jeg havde sådan en god følese i kroppen og min veninde stønnede. Det er den bedste soveaftale jeg har haft og jeg var så glad og stolt. Og føler mig lidt voksen på en måde. Men jeg tænker måske også lidt om jeg skal have lidt dårlig samvittighed? Mine forældre ville sikkert ikke have brut sig om det hvis de viste det. Og hvad ville mine andre veninder sige? Eller gør de det måske også? Jeg aner jo ikke hvor almindligt det er? Må jeg være glad eller skal jeg have lidt dårlig samvittighed, hvad tænker i?

GirlTalks svar
Kæreste Jennifer.
Tusind tak for dit brev og for at sætte ord på dine tanker og følelser. Det er virkelig stærkt at du har haft modet til det.
Hvor er det først og fremmest dejligt, at du har rost din veninde for hendes flotte krop. Det er altid dejligt at få og give ros. Det er også vigtigt for mig at sige, at vi alle er smukke på hver vores måde, så selvom din krop ikke er lige så udviklet som din venindes, er der ikke noget der er mere rigtigt end noget andet.
Det lyder som om, din veninde og dig har haft en hyggelig aften sammen. Ud fra det du beskriver, lyder det på mig også som om, at I begge to har været klar over, hvad I havde lyst til. Så længe hverken dine eller din venindes grænser er blevet overskredet, kan jeg slet ikke se noget problem i, at I har haft en hyggelig stund sammen. Det skal du absolut ikke have dårlig samvittighed over! Det må være sådan en god følelse at være glad og stolt efter jeres soveaftale <3 Jeg synes helt sikkert, at du skal give dig selv lov til at føle de dejlige følelser i kroppen, som du beskriver i dit brev.
I forhold til det du skriver angående dine forældre og veninder, så vil jeg sige, at det jo heldigvis ikke er dem der kan bestemme hvad der gør dig glad og føles godt. Hvis du mærker efter inde i dig selv og føler, at det har været rart og rigtigt, så er det ligegyldigt, hvad de tænker. Men jeg forstår godt, hvorfor du kan være nervøs for det. Og det er også helt okay, at du er det!
Heldigvis behøver du ikke dele med din familie og venner lige nu, hvad du har oplevet sammen med din veninde. Det kan være en lille ting, som I kan holde for jer selv, og som I kan have sammen. Og hvis du har lyst til at udforske mere sammen med din veninde, så kan I jo gøre det - så længe at I begge har lyst, og I ikke overskrider hinandens eller jeres egne grænser.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar <3 Hvis du har brug for at snakke mere om dine oplevelser og følelser et sted, hvor du ikke bliver dømt, så er du altid velkommen i vores rådgivning, som har åben hver eneste aften. Pas godt på dig selv!
Mange kærlige hilsner
Katrine