Haylie, 11 år
05. februar 2024
Hvor lang tid tager det at onanere?
Hej girltalk jeg ville bare spøger om hvad er normalt i minnuttet at onanere i fordi bøde mig og min kusine er i tvivl

GirlTalks svar
Kære Haylie,
Først og fremmest tak fordi du skriver ind til os her på GirlTalk. I er ikke alene om denne undren, og dejligt at I snakker sammen om det.
Det er meget forskelligt, hvor ofte folk onanerer, der er nogle, som gør det 1-2 gange om dagen, nogle gør det 1 gang om ugen og andre gør det aldrig. Det gælder det om, at gøre hvad man har lyst til, og hvad man føler sig tryg i. Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at onanere på, så det er bare at prøve sig frem og mærke efter, hvad der føles rart.
Det er også meget forskelligt, hvor lang tid man bruger på at onanere. Nogle gør det indtil de får en orgasme, som kan tage alt fra et par sekunder til over 20 min. Det er heller ikke alle, som kan få en orgasme, fordi onani er vidt forskellig fra person til person. Så for at gøre et svar kort, så er alt normalt, og I skal gøre lige præcis det, som føles rart for lige præcis jer.
Det håber jeg var svar på dit brev. Hvis du vil snakke mere om det eller har flere spørgsmål er du altid velkommen til at skrive ind til vores chat - og SMS rådgivning. Der sidder mange søde rådgivere klar til at hjælpe dig. Du kan også læse mere om onani på vores hjemmeside her.
Kærligste hilsner
Sofie