R, 12 år
07. februar 2024
Hvordan håndterer man en venindes "crush" på en
Hej GirlTalk❤️
Det hele startede med at jeg var i centeret med min veninde som vi kalder ie. Ie hun sagde randomly bare “ej, jeg har lyst til at snave dig” Og jeg vidste allerede der var noget mærkeligt der ville ske, Og jeg havde ret.. efter kom vi hjem hos hende og lavede nudler men så skubbede hun mig ned på sengen og “cuddle” på en måde jeg prøvede st komme op men hun sagde bare nej efter kyssede hun mig på kinden jeg troede det var et venligt kys.. men efter “kom hun til” at kysse mig på læberne til sidst snavede hun mig og lagde sig om på mig rørte mit bryst og tog min hofter da JEG og føler RINGEDE TIL NOGEN! Føler hun er obsessed! Jeg kan ikke lide piger OVERHOVEDET!!! 100% men er det rigtigt at ” ghoste” hende??? Tak❤️

GirlTalks svar
Hej R <3
Hvor er det sejt, at du har skrevet herind og delt dine tanker om din oplevelse med din veninde :)
Det virker som om, at du har lidt blandede følelser omkring de signaler din veninde sendte i centeret, og episoden hjemme hos hende. Det er helt naturligt at blive lidt forvirret og ikke helt vide, hvad man skal gøre, når sådan noget sker :) <3
Det lyder også som om, at Ie ville udtrykke nogle følelser overfor dig, men i stedet for at bruge ord så viste hun det med handlinger. Det kan nemlig føles lidt overvældende og meget pludseligt, hvis man ikke ved, hvad den anden person føler og tænker, men "bare" viser sine følelser ved hjælp af handlinger.
Det kan nogen gange virke som det bedste, at fjerne sig fra situationen, men det betyder ikke altid, at det er det bedste <3 Jeg kan godt forstå, hvis du bliver overvældet og måske får følelsen af, at du vil droppe kontakten til hende, fordi du måske ikke ved, hvad du skal sige til hende efter episoden hjemme hos hende.
Det lyder som om, at I er tætte veninder, så hvis du stadig vil bevare jeres venskab, så kunne det være, at du skulle spørge hende, hvad hun tænker og føler. Det kan jo være, at hun føler noget helt andet, end hvad du tror. Derfor kan det være rart at få snakket det igennem <3
Jeg håber du føler, at du fik bare noget ud af det her svar, og hvis du har brug for, at skrive mere om det, så kan du skrive ind til vores hjemmeside
Kæmpe krammer fra Emma